שר השיכון והבינוי, יצחק גולדקנופף (אגודת ישראל), הסעיר את המערכת הפוליטית בראיון שהעניק ל"מקור ראשון" היום (שלישי). השר החרדי הציב אולטימטום נחרץ בנוגע לחוק הגיוס, באומרו: "אין כל ספק כי חוק הגיוס יאושר טרם אישור התקציב בממשלה, ואף קודם לכן. היה ולא יתרחש כך, לא נמשיך את חברותנו בקואליציה". דבריו אלה מעלים את רמת המתיחות הפוליטית לשיאים חדשים.

באופן מפתיע, הביע גולדקנופף תמיכה בגיוסם של חרדים שאינם מקדישים את זמנם ללימודי תורה. "מי שאינו מגויס ועוסק בפרנסה - ראוי כי יגויס, אין זה מעניינינו", הצהיר. "החקיקה שאנו מקדמים אינה מגנה על מי שאינו שוקד על לימודי התורה".

הפגנת חרדים בלשכת הגיוס בתל-השומר (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת חרדים בלשכת הגיוס בתל-השומר (צילום: אבשלום ששוני)


בהתייחסו לאירועי השביעי באוקטובר, יצא השר להגנתו של ראש הממשלה נתניהו. "איזה מחדל ניתן לייחס לנתניהו? היה זה לפיד אשר האשים את ביבי ברצח. למיטב ידיעתי, אף לא טרחו לעדכן אותו", טען גולדקנופף בתוקף. הוא אף קרא להשהות את הליכי המשפט נגד נתניהו בעת הזו, בנמקו: "חובתנו כמדינה לוודא כי ראש הממשלה יהיה פנוי להנהיג את המדינה ללא הפרעות".

באשר למצב הביטחוני, חזה גולדקנופף הסלמה משמעותית. "לצערי הרב, המערכה טרם הסתיימה, ולפי המידע שברשותי, ישראל עתידה לפתוח במתקפה חסרת תקדים על חיזבאללה ועזה. להערכתי, אף צפויה התלקחות עם איראן," התריע. במקביל, הביע תמיכה בכל הסכם אפשרי לשחרור החטופים, חרף הקשיים הכרוכים בכך: "אתמוך בכל עסקה שכזו, שכן מדובר במצווה כפולה - גם פדיון שבויים וגם הצלת נפשות".

בסוגיית ההתיישבות, הפתיע השר באמרו כי יתמוך בשיבה לגוש קטיף: "אם תתקבל החלטה ממשלתית לשוב ולהתיישב בחלקים מגוש קטיף - אעניק לכך את תמיכתי. אני סבור כי ייתכן שהתיישבות בעזה תסייע בהשגת ביטחון".

ההתנתקות מגוש קטיף (צילום: אריק סולטן)
ההתנתקות מגוש קטיף (צילום: אריק סולטן)


לבסוף, כשנשאל אודות מחירי הדיור המרקיעים שחקים, התנער גולדקנופף מאחריות: "אין זה נובע ממדיניותנו. עליכם להפנות שאלות אלה לבנק ישראל או למשרד האוצר. עליית מחירי הדירות אינה בתחום אחריותנו".

זאת על רקע ראיון מסעיר גם של יו"ר ש"ס אריה דרעי שפורסם אתמול בעיתון "הדרך". בין היתר אמר דרעי בראיון: "מקווה מאוד שכבר בשבועות הקרובים נוכל להסדיר זאת, שבני הישיבות יוכלו לשבת וללמוד ללא הפרעה, ללא שיהיו כל מיני בעיות של צווים וכו', ובני התורה יוכלו לקבל שוב את התקצוב שצריך, את הסבסוד במעונות ושאר הדברים". 

לא מן הנמנע כי השר הצעיר הטה אוזן לפטריארך הפוליטיקה הישראלית, דרעי וסמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
לא מן הנמנע כי השר הצעיר הטה אוזן לפטריארך הפוליטיקה הישראלית, דרעי וסמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)


עוד אמר דרעי: "צריך להבין, אם מסתכלים מבחינה תקציבית, כל יום של קרב, עולה לנו יותר מכל התקציב השנתי של כל עולם התורה, זה רק שנבין את הפרופורציות, ואנחנו מאמינים שכל יום של לימוד מונע עוד ימי קרב".