מדוברות הכנסת נמסר הלילה (שלישי) כי משלחת הכנסת לאיגוד הבין־פרלמנטרי (IPU), הכוללת את ראש המשלחת דן אילוז, חברת הכנסת צגה מלקו מהליכוד ואלעזר שטרן מיש עתיד, סיכלה אימוץ של סעיף חירום על ידי מדינות העולם, אשר הוגש על ידי הרשות הפלסטינית ומדינות ערב (בהן לבנון, סוריה, ירדן ומצרים).

הסעיף דרש כי ישראל תסיג את כוחותיה באופן מיידי מעזה ומלבנון, ותוך שנה תצא גם מכלל שטחי הרשות הפלסטינית, כולל מזרח ירושלים. עוד קבע הסעיף כי ישראל מפירה את החוק הבין לאומי, ועל הכנסת יהיה לדווח לאיגוד הבין פרלמנטרי על התקדמות ביצוע ההחלטה מדי חודש. אם לא תעשה זאת – יוטלו עליה סנקציות.  

קריאות השמחה של משלחת הכנסת בהיוודע התוצאות (צילום :דוברות הכנסת)

חברי המשלחת קיימו מרתון פגישות שארך יומיים עם חברי פרלמנט ממדינות בכל רחבי העולם, בהן גרמניה, איחוד האמירויות, קנדה, צרפת ואוסטרליה ושכנעו להצביע נגד סעיף החירום הפלסטיני. 

לפני ההצבעה, דן אילוז זעק מעל דוכן הנואמים: “איך הרשות הפלסטינית מעיזה להטיף לנו על הפרות חוק בין לאומיות? זאת אותה הרשות שמשלמת לטרוריסטים לרצוח יהודים חפים מפשע ושוטפת את מוחות תלמידי בתי הספר לשנוא ולהרוג. חבריה סירבו לגנות את הטבח ב־7 באוקטובר, כאשר חמאס טבח יותר מ־1,200 ישראלים, כולל תינוקות. הרשות הפלסטינית לא רוצה שלום; היא רוצה למחוק את ישראל".

אילוז הוסיף: "הסעיף שהגישו הפלסטינים מלא בשקרים. ישראל, בניגוד לשכנותיה, מכבדת את החוק הבין לאומי. אנחנו הדמוקרטיה היחידה באזור, המחויבות לשלטון החוק". למשלחת הצטרף מזכיר הכנסת, דן מרזוק, אשר השתתף בכנס מזכירי פרלמנטים שהתקיים במקביל.