בממצאי סקר שנערך עבור עיתון "מעריב" על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il, נמצא כי מפלגת "הליכוד" ממשיכה להיחלש ומגיעה השבוע ל-23 מנדטים, בעוד ש"המחנה הממלכתי" מתייצבת על 20.

עזה שאחרי סינוואר: ההצעה המפתיעה של נתניהו בנושא החטופים
בוחרים צד? סעודיה קוראת לארה"ב להקפיא משלוחי נשק לישראל עד שיוכנס סיוע לעזה

הסקר נערך בתאריכים 15-16 באוקטובר 2024, טרם חיסולו של יחיא סינוואר, וענו עליו 602 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. 

מלבד "הליכוד" ו"המחנה הממלכתי", "חדש תעל" מתחזקת במנדט. בשורה התחתונה נחלשת הקואליציה במנדט אחד ויורדת ל-51 מול האופוזיציה שנותרת עם 58 מנדטים (ללא 11 המנדטים של המפלגות הערביות) שאינם מאפשרים הקמת ממשלה ללא קולות נוספים. 

בנוסף, מפלגה בראשות נפתלי בנט מתחזקת בסקר הנוכחי בשני מנדטים ומגיעה ל-23 בעוד ש"הליכוד" יורדת בשני מנדטים, בתסריט הזה, ומגיעה ל-18 בלבד. הנפגעת העיקרית, כמו בכל פעם שמוצבת מפלגה בראשות נפתלי בנט, היא "המחנה הממלכתי" שצפויה לקבל 13 מנדטים בלבד וכך גם ישראל ביתנו שיורדת ל-9.

השילוב של מפלגות האופוזיציה הנוכחית (ללא המפלגות הערביות) ביחד עם מפלגתו של נפתלי בנט עולה השבוע ל-64 מנדטים מול 46 לקואליציית נתניהו.