ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, תקף היום (שישי) בחריפות את "חוק הגיוס" לחרדים שמקודם על ידי הממשלה הנוכחית ופרש את משנתו בנושא. לדבריו, "חוק ההשתמטות הוא חוק שדגל שחור מתנוסס מעליו. מי שירים יד בעדו, פשוט מוכר את חיילי צה״ל, במיוחד את המילואימניקים שכורעים תחת הנטל".

במערכת הפוליטית בעבר ובהווה מתנגדים רבים לחוק המוצע, בהם גם השר לשעבר יועז הנדל וח״כים נוספים מהאופוזיציה. בתוך כך, בסקר מעריב שפורסם הבוקר, עולה כי מפלגה בראשות בנט מתחזקת בשני מנדטים מהסקר הקודם ומגיעה ל-23 מנדטים כמפלגה הגדולה ביותר. 

חיסול סינוואר: "מבחינת האמריקאים - זו הזדמנות לעסקת חטופים וליום שאחרי בעזה"
עזה שאחרי סינוואר: ההצעה המפתיעה של נתניהו בנושא החטופים

בפוסט שפרסם כתב בנט: "עד היום די נמנעתי מלהתבטא בעניין זה, אך הגיעו מים עד נפש. באוטו בדרך חזרה מעוד שני ניחומי אבלים הבוקר, קראתי על ההיתקלות של חיילי מילואים גיבורים מול מחבלים בגבול ירדן ושוחחתי בטלפון עם אשת מילואמניק עם שלושה ילדים קטנים שבעלה סגר כבר 185 ימים השנה, ואני חושב שזה בלתי נתפס שבימים אלו פוליטיקאים ציניים פוטרים את החרדים משירות בצה״ל ומהשתתפות בנטל".

הפגנה נגד חוק הגיוס (צילום: פלאש 90)
הפגנה נגד חוק הגיוס (צילום: פלאש 90)

"חיילי המילואים שלנו קורסים תחת העומס. בנות הזוג נאנקות תחת הנטל. הילדים בוכים ושואלים למה אבא שלהם שוב עוזב אותם. העסק הפרטי מתמוטט. חובות. אובדן לקוחות. מפסידים שנת לימודים באוניברסיטה ולאף אחד בממשלה זה לא אכפת", ציין בנט.

עוד הוסיף, "לו הממשלה לפני חצי שנה היתה מגייסת 15,000 חרדים מתוך 64,000 חייבי הגיוס, מציבה אותם במקומות כמו גבול ירדן, גבול סיני, אבטחת יישובים, היה אפשר כבר להפחית באופן משמעותי את העומס המטורף על לוחמי המילואים שכרגע ממש מגויסים. אבל הממשלה בוחרת שלא לעשות זאת, ובמקום זאת מעמיסה עוד יותר על אותם מילואימניקים מועטים שסוחבים על גבם את כולנו. במקום לגייס את אחינו החרדים, היא מקדמת בימים אלו חוק השתמטות מצה״ל לחרדים. זה בלתי נתפס!".

בנט הדגיש כי "בחוצפתם הם עוד קוראים לזה חוק ״הגיוס״. שפה צינית הפוכה: חוק ״גיוס״ שכל מהותו -להכשיר השתמטות ללא כל מחיר. זהו מיסוד של סרבנות. הממשלה מוציאה סכומי עתק על קמפיין פרסומות ״ערבות הדדית״. כל השרים אומרים ״ביחד ננצח״, אבל הפעולות שלהם—חקיקת חוק השתמטות—הפוכות ב180 מעלות. למה לעם של אריות יש כזו הנהגה פחדנית? איך נציגי מפלגת ״הציונות-הדתית״ מסוגלים לתמוך בחוק כזה? איך אתם מעזים לשתוק כאשר גולדקנופף בז לחיילי ההסדר ואנשי הציונות הדתית, ומזלזל בלימוד התורה שלהם? אין לכם זכות למחול על כבוד הציבור שאתם מתיימרים לייצג".

חייל דתי על נגמ''ש ליד גבול רצועת עזה (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)
חייל דתי על נגמ''ש ליד גבול רצועת עזה (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)

"אני אוהב את אחינו החרדים", הבהיר, "אני מצפה מהם להתייצב איתנו מתחת לאלונקה. תרומתם לביטחון המדינה תהא משמעותית. כאשר בעבר כולם התנפלו על החרדים, אני דווקא הייתי הראשון ללכת נגד הזרם ולתמוך בחוק לא פופולרי שיפטור אותם זמנית משירות כדי להכניס אותם לתעסוקה, ואף קידמתי חוק כזה בממשלה בראשותי. אבל ה-7/10 שינה הכל מקצה לקצה. הוא חשף את האיומים סביבנו ושצה״ל זקוק נואשות לעוד 20,000 חיילים בכל הגזרות, הבסיסים והישובים. אנחנו מתוחים כבר מעל לקצה". 

בנט המשיך: "לכן הגיע הזמן לגייס את החרדים. זה לא סותר לימוד תורה. אני מאמין בחשיבות לימוד התורה, וחיילים דתיים מוכיחים שצבא ותורה שלובים יחד. שרי הממשלה והח״כים הם הכשל, הם החסם לגיוס. הם שמקדמים חוק נבזי, ציני, שדגל שחור מתנוסס מעליו. שרי הממשלה מנציחים מגזריות אנוכית שגוררת שנאת אחים. חוק ש״כאילו״ עונה על צרכי הצבא, אך בו זמנית מקדמים חוק שמכפיל (!) את ימי המילואים השנתיים, מאריך את השירות הסדיר ל36 חודשים, מעלה את משך השירות בעוד 5(!) שנים".  

הח''כים החרדים בדיון על פסיקת בג''ץ לגבי חוק הגיוס (צילום: מרק ישראל סלם)
הח''כים החרדים בדיון על פסיקת בג''ץ לגבי חוק הגיוס (צילום: מרק ישראל סלם)

"אתם מבינים את השקר? אתה לא יכול מצד אחד להכפיל את העומס על חיילי מילואים חילוניים ודתיים, ומצד שני לומר ״הצבא לא צריך עוד חיילים״ או לטעון ש-3000 זה מספיק. תחליטו. אם לא חסרים חיילים, אז אל תאריכו שירות מילואים. אם חסרים חיילים, תגייסו בבקשה את חייבי הגיוס החרדים. חסרים 20,000 חיילים כרגע. אם יגייסו חרדים, לא נצטרך להגדיל בכלל את העומס על המילואימניקים", כך לדבריו.

"איך מגייסים? הכלל צריך להיות פשוט: תתנו-תקבלו. לא תתנו-לא תקבלו. שירתת בצה״ל? תקבל תמיכה והטבות מהמדינה. שירתת בקרבי? עוד יותר. נתת מילואים? תקבל עוד הרבה יותר. השתמטת? לא תקבל כסף מהמדינה. זהו. נגמר לכולנו האוויר וגם הסבלנות. צריך להתחיל בגיוס אחינו החרדים מיד כדי למנוע קריסת המילואימניקים. שבת שלום!", סיכם.