אופק מור, המתגורר בסמיכות למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיתף בתחושותיו באשר לתקרית הכטב״מ הבוקר (שבת). כזכור, פגיעה ישירה במבנה אותרה הבוקר בקיסריה, כתוצאה מהתרסקות כטב״מ ששוגר מלבנון. בצה"ל עדכנו כי שלושה כטב"מים חצו לשטח ישראל, שניים מהם יורטו והשלישי כאמור – פגע במבנה. שוטרים וחבלנים של מחוז חוף זינקו למוקדים השונים וביצעו סריקות לשם הסרת סיכון תוך טיפול בפריטי ושרידי האמל"ח ששוגרו.

דוברות ראש הממשלה אישרה כי המעון בקיסריה היה היעד לפגיעת הכטב"מ: "ראש הממשלה ורעייתו לא היו במקום, ואין נפגעים באירוע". בהמשך, גורם בלשכה אמר לרשת סקיי ניוז בערבית כי "איראן ניסתה להתנקש בנתניהו".

האם הנפילה בסמוך למעון רה"מ תפיל את האסימון בנוגע לאיום הכטב"מים?
הפגישה הסודית במעוז האיראני - והדרישה החריגה של רוסיה מטהרן

שכנו של נתניהו, אופק מור, אמר היום: "אישית לא ראיתי, אבל הבנתי שראש הממשלה ורעייתו עם הפמליה עזבו הרבה קודם לכן, ולכן לא חושב שיש לזה קשר לנפילה של הכטב"ם, ממש לא״. 

״אני ועוד כמה שכנים שמענו את הטיסה הקצרה ואז את הפגיעה, את הפיצוץ העז״, סיפר. ״השכונה היתה חסומה לכל הבאים והנכנסים כך שלא ניתן לקבוע איפה זה פגע בדיוק, אבל היה רעש גדול ואין מקום לספקות". 

בנימין נתניהו על פגיעת הכטב"ם במעון רה"מ. קרדיט: לשכת רה"מ (צילום :לשכת ראש הממשלה)

אתה מאשים מישהו על האירוע הזה?
"תראה, האשמות זו מילה גדולה אבל בהחלט אירוע כזה מעורר אצלי ואצל רבים מהיישוב ספקות קשים. למה לא הופעלה אזעקה כדי שנוכל להיכנס למרחבים מוגנים? אני לא מעלה על דעתי מה היה קורה אם אותו כטב"מ היה נוטה מעט והיה פוגע בנו או בחברים ביישוב, זה היה נגמר באסון״.

״אני בתור אזרח פשוט יכול להעריך ששמענו את הזמזום של כלי הטייס, ולמען האמת סברנו שזה כלי טייס ישראלי״, המשיך. ״אנחנו 80 ק"מ מהגבול ואני מניח שאין קשר בין אותו זמזום לעזיבה של ראש הממשלה ורעייתו את המקום הרבה קודם לכן. האירוע התרחש תוך שניות כי לא הופעלה התרעה ואחרי האירוע בבנימינה והאירוע כאן חייבים לעשות שיעורי בית ולהפיק לקחים".