על רקע שורת אירועים משמעותיים, ביניהם חיסול יחיא סינוואר, דליפת המסמכים הסודיים הקשורים להכנה לתגובה הישראלית לאיראן וכן שיגור כטב"ם חיזבאללה למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, נתניהו כינס אתמול (ראשון) מספר דיונים מדיניים־ביטחוניים, בהרכבים שונים. באופן חריג, הדיונים התקיימו בבור בקריה, ולא בחדר הישיבות הרגיל.

מוקדם יותר, גורם אמריקאי התייחס להדלפת מסמכי הפנטגון על "היערכות ישראלית לתקיפה באיראן", ואמר לרשת CNN כי זה "מדאיג מאוד". גם גורמים ישראלים מדגישים כי הם רואים בהדלפה "אירוע חמור". פרסום המסמכים הסודיים היה בין הנושאים שנידונו בדיונים אצל ראש הממשלה.

בנימין נתניהו על פגיעת הכטב"ם במעון רה"מ. קרדיט: לשכת רה"מ (צילום :לשכת ראש הממשלה)

סוגיה נוספת שעמדה במוקד הדיונים היא חלון ההזדמנויות להחזרת החטופים שנפצח אחרי חיסולו של יחיא סינוואר. על אף ההצהרות המיליטנטיות של בכירי חמאס אחרי החיסול, בישראל עושים הערכות מצב ודנים באפשרויות שעל הפרק. אולם, לטענת הגורמים המעורים, "ההערכה היא כי הצעדים בנושא החזרת החטופים צפויים, ככל הנראה, לא לפני התגובה הישראלית לאיראן". בנוסף, הקבינט המדיני־ביטחוני התכנס אמש, לאחר שורה של התייעצויות, לדיון שעסק בסוגיות הביטחוניות שעל הפרק, כולל הנושא האיראני.

זאת ועוד, ראש השב"כ רונן בר ביקר אתמול בקהיר ונפגש עם ראש המודיעין המצרי החדש, חסן רשאד. בר דן עמו בחידוש המגעים לעסקת  החטופים. כמו כן, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, צפוי לנחות מחר בישראל על מנת להשתתף בסבב דיונים שיעסקו באיראן, בלחימה של ישראל נגד חיזבאללה, במצב בעזה וכן – באפשרויות לעסקת חטופים.