משטרת ישראל החליטה לסגור את החניה האזרחית הסמוכה לכותל המערבי, בעקבות מתיחות בין הקרן למורשת הכותל לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על רקע סוגיית העלייה של יהודים להר הבית, עניין שהקרן מתנגדת לו.

המתיחות בין שני הצדדים החלה בעקבות סככה שהקימו עולי הר הבית בכניסה אליו, אותה עובדי הקרן למורשת הכותל המערבי פירקו, בטענה כי מדובר במתקן לא חוקי ולא בטיחותי. בעקבות האירוע, החליט השר בן גביר לשלול מהקרן את הסמכות לחלק היתרי חניה לחניון הסמוך לכותל, ולהעביר אותה לידי המשטרה.

ישנה חשיבות גדולה לחניה הצמודה לכותל עבור ציבור בעלי המוגבלויות. דוגמא לכך נרשמה אמש (שני), כאשר קייס ליג'לם דסלין, בן 90, מבכירי יוצאי אתיופיה בארץ, אשר מתנייד בכיסא גלגלים, לא הורשה להיכנס עם רכבו לחניון. שוטרים, שעמדו בכניסה לחניון, נצפו מודיעים לאנשים שבאו לחנות על כך שאין לרכבים אזרחיים היתר להיכנס.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "הקרן מצֵרה על החלטת משטרת ישראל לנקוט ב'צעדי ענישה' נגד באי הכותל, בהם אנשים נכים ומונשמים, לאחר שהקרן פירקה מתקן לא חוקי ולא בטיחותי, שהותקן בשטח הכותל על ידי גוף המתקרא 'מינהלת הר הבית', ותכליתו מתן הצללה לעולים להר הבית. הקרן למורשת הכותל המערבי מתקשה לקבל את דבריהם של קציני משטרה הטוענים כי מדובר ב'הוראה מלמעלה' בתגובה לפירוק המבנה הלא-חוקי והלא-בטיחותי. יודגש כי בניגוד להודעת לשכת השר בן גביר, מנהיג הדת האתיופי שהגיע אתמול לכותל המערבי לא הורשה להיכנס עם רכבו בהנחיית המשטרה, לאחר שזו חסמה את הכניסה לחניה. בניגוד לטענת לשכת השר, הכניסה לכותל מתנהלת בשקיפות מלאה על פי התקנון המופיע באתר הקרן ומפרט את בעלי ההיתרים".

מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר: "לאחר דיון שערך השר לביטחון לאומי, עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים ושיח עם הקרן למורשת הכותל, הוחלט לאפשר את פתיחת החניות בכותל בסיכום כי אישורי הכניסה יינתנו באופן סדור ושוויוני. השר בן גביר יעמוד על כך שכלל הרבנים מכל העדות והמגזרים יקבלו יחס הוגן ולא תהיה אפליה".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל משקיעה כוחות, משאבים ומאמצים רבים לשמירה על ביטחונם ושלומם של רבבות המבקרים המגיעים לכותל המערבי, במהלך כל השנה ובתקופת החגים בפרט. פעילות השוטרים במקום למען הציבור כולו, ללא משוא פנים, זוכה מחד, להוקרה מצד המבקרים ומאידך ובאופן תמוה להכפשות חסרות בסיס מצד הקרן למורשת הכותל. השיקולים והחלטות המפקדים בשטח מתבצעים, אך ורק על בסיס הערכת מצב מקצועית לטובת שלום הציבור ובטחונו, ללא משוא פנים וראוי כי כלל משרתי הציבור ינהגו בהתאם למצפן ערכים זה".