לאחר שמפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי, הודיע כי היועץ המשפטי של המשטרה, תנ״צ אלעזר כהנא, יסיים את תפקידו ויעבור לתפקיד אחר בארגון, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה אתמול (שלישי) כי ההחלטה שהתקבלה בהליך בזק - מוקפאת. החלטת המפכ"ל התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי של המשטרה יצא נגד ההחלטה של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לקדם את רב פקד מאיר סוויסה, למרות שהוגש נגדו כתב אישום.

ההחלטה של המפכ"ל הערב להדיח את יועמ"ש המשטרה, מתרחשת זמן קצר לאחר שיחה של המפכ"ל עם היועמ"שית - בה השניים מסכמים כי יועמ"ש המשטרה לא יודח מתפקידו עד שתתקיים פגישה מסודרת בעניין בין המפכ"ל והיועמ"שית. למרות הסיכום, המפכ"ל החליט להדיח את יועמ"ש המשטרה. כעת היועמ"שית הודיעה למפכ"ל כי היא מקפיאה את הדחת יועמ"ש המשטרה. אם המפכ"ל לא יתקפל, מדובר באירוע נוסף שהולך להתגלגל לפתחו של בג"ץ.

בהודעה למפכ"ל נכתב כי "מדובר בהדחה של יועמ"ש משטרת ישראל ממילוי תפקידו, ללא כל עילה המצדיקה זאת. קצין בכיר, מוערך ומנוסה הממלא תפקיד חשוב ורגיש במיוחד. יועמ"ש המשטרה הוא שומר סף פנים ארגוני ואמון על הטיפול במכלול ההיבטים המשפטיים בעבודת המשטרה, בהם גם היבטים רוחביים, משמעותיים ורגישים, כמו המחאות המתקיימות ברחבי הארץ ונושא טוהר המידות והמינויים במשטרה".

גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"מטעם זה, על מנת להבטיח את העצמאות המקצועית של היועצים המשפטיים ואת יכולתם למלא את תפקידם כשומרי סף, מינוי או סיום כהונה של יועצים משפטיים בארגונים שונים לרבות המשטרה, נעשים בהיוועצות עם היועצת המשפטית לממשלה, לה הם כפופים מבחינה מקצועית. מהלך כזה של הדחה בפועל של יועץ משפטי, בהליך בזק כמתואר, וללא מעורבות של היועצת המשפטית לממשלה, הוא חסר תקדים", הדגישה.

"סוכם כי יועמ״ש המשטרה לא יועבר מתפקידו עד שנקיים פגישה מסודרת בעניין. חרף זאת הודעת לארגון, לאחר שיחתנו והסיכום האמור, על החלטתך להעביר את יועמ״ש המשטרה מתפקידו. אשר על כן, ועד לבירור חוקיות המהלך החריג שמוטלת בספק, יש להקפיא את המצב העובדתי הקיים ביחס ליועמ״ש המשטרה, ובכלל זאת להימנע מהעברתו לכל תפקיד אחר", סיכמה היועמ"שית.