לאחר שמפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי, הודיע כי היועץ המשפטי של המשטרה, תנ״צ אלעזר כהנא, יסיים את תפקידו ויעבור לתפקיד אחר בארגון, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה אתמול (שלישי) כי ההחלטה שהתקבלה בהליך בזק - מוקפאת. המפכ"ל השיב: "לא מוכרת לי החובה להתייעץ איתך".

 החלטת המפכ"ל התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי של המשטרה יצא נגד ההחלטה של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לקדם את רב פקד מאיר סוויסה, למרות שהוגש נגדו כתב אישום.

בהודעה למפכ"ל נכתב כי "מדובר בהדחה של יועמ"ש משטרת ישראל ממילוי תפקידו, ללא כל עילה המצדיקה זאת. קצין בכיר, מוערך ומנוסה הממלא תפקיד חשוב ורגיש במיוחד. יועמ"ש המשטרה הוא שומר סף פנים ארגוני ואמון על הטיפול במכלול ההיבטים המשפטיים בעבודת המשטרה, בהם גם היבטים רוחביים, משמעותיים ורגישים, כמו המחאות המתקיימות ברחבי הארץ ונושא טוהר המידות והמינויים במשטרה".

דני לוי השיב להודעתה של היועמש"ית: "בקשתך, משמעה הפקעה, הלכה למעשה של סמכות ספ"כ הארגון בראשותי, לבחון ולהמליץ בפני השר לביטחון לאומי על מינויים ושיבוצים בכירים ומעבירה אותם לידי גורם חיצוני שאינו מצוי בצרכים של ארגון ביטחוני, בוודאי בעת מלחמה וזאת כאמור ללא עיגון בדין". עוד הוסיף המפכ"ל במכתבו: "אני משוכנע כי המינוי האמור יתרום רבות לארגון ולשירות הציבורי".

מכתבו של המפכ''ל ליועמש''ית (צילום: ללא קרדיט)
מכתבו של המפכ''ל ליועמש''ית (צילום: ללא קרדיט)

גורמים בסביבת המפכ"ל מבהירים כי "אמנם הוא קיים עמה שיחה, אך לא הודיע על הקפאת הניוד. הוא שמח להיענות לבקשתה לשיחה, אולם בסופו של דבר, כמפכ"ל, ההחלטה בידיו. היא אינה יכולה להתערב בשיקוליו, גם לאחר שהסביר לה את עמדתו. המפכ"ל הסכים להיפגש עמה, אך הבהיר כי ההליך יימשך כמתוכנן". לדברי המפכ"ל, מינויו של תנ"צ אלעזר כהנא לראש חטיבת התביעות התבצע בהליך מסודר ומקצועי, בהתאם לנהלי המשטרה.