קיבוץ ניר עוז, שרבע מאוכלוסייתו נרצחה או נחטפה בשבעה באוקטובר, שלח השבוע הזמנה לראש הממשלה בנימין נתניהו – בבקשה שיגיע לסיור בקיבוץ ביום האבל הלאומי שיתקיים בשבוע הבא. לאחר שלטענת הקיבוץ "לא התקבל כל מענה", הורחבה ההזמנה לכלל חברי הכנסת.

"ביום שכזה איננו זקוקים לטקסים וסמלים, אלא לתמיכה אמיתית מצד הציבור ובעיקר ממנהיגיו. אנו זקוקים למנהיגים שיוכיחו את מחויבותם לעזור לנו עם כלל האתגרים שהביאה איתה השנה הזו, למנהיגים שיהיו נכונים להבין את כאבנו", נכתב.

בית בקיבוץ ניר עוז לאחר הטבח באוקטובר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בית בקיבוץ ניר עוז לאחר הטבח באוקטובר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

עוד כתבו חברי הקיבוץ, ש-29 מחבריו עדיין בשבי חמאס: "ניר עוז הוא המקום בו מתגלמים האובדן והשבר בצורה העמוקה ביותר, אך הוא גם סמל לעמידה איתנה, גבורה ונחישות. הנוכחות שלכם בקיבוץ, תסייע לנו להדגיש את החשיבות שבהשבת 101 החטופים ואת הצורך בשיקום הקהילות בנגב המערבי, כמו גם בחיזוק האמון והקשר בין הציבור להנהגתו״. 

"אנו מאמינים כי הדרך להבין את המציאות המורכבת שאנו חיים היא רק באמצעות נוכחות פיזית במקום בו התרחש האסון. נשמח לקבל את פניכם ביום הזה, מתוך אמונה שהביקור שלכם יוכל להעלות את המודעות ולסייע בהובלת שינוי אמיתי למען עתיד טוב יותר למדינת ישראל".

משפחת ביבס, מחטופי ניר עוז (צילום: באדיבות המשפחה)
משפחת ביבס, מחטופי ניר עוז (צילום: באדיבות המשפחה)