על רקע עוד לילה (בין רביעי לחמישי) של הפצצות ברובע הדאחייה, במהלכן הותקפו משרדי רשת הטלוויזיה המזוהה עם חיזבאללה, ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הביע פעם נוספת את רצונו להגיע להפסקת אש וציין: "לבנון מוכנה ליישם את החלטה 1701 במלואה, אם ישראל תתחייב לה".

אמש, במהלך שעות הערב המאוחרות החלו להגיע דיווחים על פיצוצים נרחבים באזור דאחייה. כתב אל-מיאדין, רשת התקשורת המזוהה עם חיזבאללה, מסר כי התקיפה כוונה למשרדי הטלוויזיה של הרשת בביירות. בהמשך הערב, דווח בתקשורת הלבנונית על שורה של תקיפות עזות באזור: "17 פשיטות בתוך זמן קצר".

בתקשורת הלבנונית דווח על שישה בניינים שקרסו בעקבות התקיפות. משרד הבריאות הלבנוני דיווח על הרוג אחד וכ-45 פצועים במהלך הלילה.

רשתות התקשורת בלבנון דיווחו על שריפת ענק שפרצה בפרברי ביירות בעקבות תקיפות ישראל. ברשת MTV הלבנונית דווח כי מדובר באחת השריפות הגדולות והקשות ביותר בעת האחרונה.

בתוך כך, ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, התייחס במהלך הלילה למגעים להפסקת והשיחות שקיים השבוע עם שליח מיוחד של ארצות הברית לאזור עמוס הוכשטיין: "לבנון לא תתחייב לשום דבר לפני שישראל תפסיק את הירי. לבנון מוכנה ליישם את החלטה 1701 במלואה, אם ישראל תתחייב לה. קיבלנו את הצעותיו של הוכשטיין והן עדיין בדיון ואין החלטה סופית לגביהן".

נזכיר, כי החלטת האו"ם 1701 התקבלה ואושרה במועצת הביטחון של האומות המאוחדות ב־12 באוגוסט 2006, וקראה להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה, תוך פריסת כוח או"ם חמוש וצבא לבנון בדרום המדינה, על מנת למנוע מחיזבאללה להמשיך לפעול בשטח לבנון.