ל"מעריב" נודע כי במהלך שבועות האחרונים המתווכות יחד עם ישראל עבדו בשקט ומאחורי הקלעים על מתווה חדש לעסקה. ראש המוסד, דדי ברנע, השתתף מטעם ישראל בעבודה על המתווה החדש, לצד בכירים אמריקנים, קטארים ומצרים. זה המתווה שאליו רמז מזכיר המדינה בלינקן במהלך ביקורו האחרון בישראל.

נתניהו: "אנחנו בתחילת סיום המערכה בעזה"
"יש טבח והם נערכים למלחמה, היו מנותקים": בנט בעדות מהשבת השחורה

ביום ראשון הקרוב ראש המוסד דדי ברנע צפוי להמריא לקטאר, לפגישת הפסגה עם המתווכות, במטרה להתניע את משא ומתן לעסקת חטופים. 

בדוחא ברנע ייפגש עם ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, ועם ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני. ככל הנראה גם ראש המודיעין המצרי החדש, חסן רשאד, יגיע וייקח חלק בדיונים. 

ראש ה-CIA ביל ברנס וראש המוסד דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני,רויטרס)
ראש ה-CIA ביל ברנס וראש המוסד דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני,רויטרס)

הצדדים סיכמו על קיום הפסגה ברקע ביקורו באזור של מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, והרצון האמריקני לחדש את משא ומתן.  במהלך ביקורו בישראל בלינקן התייחס לניסיון לחדש את משא ומתן לעסקת חטופים.

בלינקן נפגש עם ראש ממשלת קטאר, אל תאני (צילום: רויטרס)
בלינקן נפגש עם ראש ממשלת קטאר, אל תאני (צילום: רויטרס)

גם היום (חמישי) במסיבת עיתונאים שערך בדוחא , בירת קטאר, יחד עם ראש ממשלת קטאר, בלינקן אמר כי צוותי המשא ומתן בנושא עסקת החטופים ייפגשו בימים הקרובים, וכי מקווה שבקרוב יתברר האם חמאס מוכן לחזור למגעים. 

כל הצדדים רואים בהתפתחויות האחרונות, ביניהן חיסול סינוואר וההתקדמות בלחימה בצפון, הזדמנות להתנעת המגעים לעסקה מתוך הערכה כי האירועים האחרונים הובילו לשינויים בשני הצדדים.