מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בבעיה: 105 מחברי קונגרס בארה"ב חתמו על מכתב והתחייבו: אם האו"ם יפגע במעמד של ישראל, ארה"ב תצמצם את קשריה עם האו"ם, ואת המימון של הארגון. כזכור, מדובר בתרומה שמהווה נתח נכבד מהפעילות של הארגון.

"אנו כותבים כדי להביע את דאגתנו העמוקה מהמאמצים הפוטנציאליים של הרשות הפלסטינית להוריד את דירוג מעמדה של ישראל בעצרת הכללית של האו"ם (UNGA) ולשלול ממדינת ישראל את הרשאות המפתח שלה בגוף", נכתב, "כל הורדת דירוג במעמדה של ישראל או במעמד של ישראל באו"ם יביא להורדה מקבילה של התמיכה הפיננסית, החומרית והפוליטית של ארה"ב לאו"ם".

"אם יטילו אמברגו נשק על ישראל, נטיל אמברגו עליהם": מקורב לטראמפ מאיים על בריטניה

החתומים כוללים את כל ההנהגה הרפובליקנית בבית הנבחרים, כולל יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון, אר-לה ו-10 דמוקרטים בבית הנבחרים, בנוסף למוסקוביץ' - עדות לתמיכה המשמעותית שישראל ממשיכה לקבל מהקונגרס, במיוחד בבית הנבחרים.

"הקונגרס שם לב לפעולות הרבות של האו"ם שמטרתן לעשות דה-לגיטימציה לזכותה של ישראל להגנה עצמית, ומעלה שאלות רציניות לגבי עתיד המימון של ארה"ב לאו"ם", כתבו המחוקקים. "אנו מזכירים לכם שארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לאו"ם התרומות שלנו מהוות שליש מהתקציב הקולקטיבי של הגוף", כתבו.

המכתב גם האשים את האו"ם בכך ש"נקט צד נגד ישראל באופן סופי, במקום להישאר "גוף ניטרלי". "לא נקבל את העוינות המתמשכת של האו"ם כלפי בעלת בריתנו ישראל", הוסיפו.