אילון מאסק, האדם העשיר בעולם ודמות מפתח במאמצי החלל של ארה"ב, נמצא בקשר קבוע עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאז סוף שנת 2022, כך פורסם היום (שישי) ב"וול סטריט ג'ורנל". השיחות, שאומתו על ידי מספר גורמים רשמיים נוכחיים ולשעבר מארה"ב, אירופה ורוסיה, נוגעות לנושאים אישיים, עסקיים ומתחים גיאופוליטיים.

על פי הידיעה, בשלב מסוים פוטין ביקש מהמיליארדר להימנע מהפעלת שירות האינטרנט הלווייני סטארלינק שלו מעל טייוואן כטובה למנהיג הסיני שי ג'ינפינג, כך אמרו שני אנשים שתודרכו על הבקשה.

מאסק הפך השנה לתומך מכריע במסע הבחירות של דונלד טראמפ, ואף עשוי למצוא תפקיד בממשל טראמפ אם יזכה. בעוד שארה"ב ובעלות בריתה בידדו את פוטין בשנים האחרונות, הדיאלוג של מאסק עשוי לאותת על התקרבות מחודשת למנהיג הרוסי, ולחזק את רצונו המוצהר של טראמפ להגיע לעסקה בנוגע לקווי שבר מרכזיים, כמו המלחמה באוקראינה.

בו בזמן, הקשרים גם מעלים חששות פוטנציאליים לביטחון הלאומי בקרב חלק מהממשל הנוכחי, בהתחשב בתפקידו של פוטין כאחד מהיריבים העיקריים של אמריקה.

מאסק יצר קשרים עסקיים עמוקים עם סוכנויות הצבא והמודיעין האמריקאיות, מה שנותן לו נגישות ייחודית לחלק מתוכניות החלל הרגישות ביותר של אמריקה. SpaceX, שמפעילה את שירות סטארלינק, זכתה בחוזה מסווג בשווי 1.8 מיליארד דולר ב-2021 והיא משגרת כלי הטיס העיקרית עבור הפנטגון ונאס"א. למאסק יש סיווג ביטחוני שמאפשר לו גישה למידע מסווג מסוים.