לאחר התקיפה הישראלית באיראן שהתרחשה הלילה (בין שישי לשבת) במספר מוקדים, במערכת הפוליטית מגיבים בסערה כאשר ביקורת קשה נשמעת מימין ומשמאל. 

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, שיבח את חיל האוויר על יכולותיו המבצעיות אך ביקר את הדרג המדיני על בחירת המטרות: "מברך את חיל האוויר שהוכיח שוב יכולות מבצעיות ברמה הגבוהה בעולם ואת העליונות האווירית שלו. אוייבי ישראל יודעים הבוקר שצה"ל חזק ויכול לתקוף בעוצמה ולהגיע לכל מקום. ההחלטה לא לתקוף מטרות איסטרטגיות וכלכליות באיראן היתה שגויה. היינו יכולים וצריכים לגבות מאיראן מחיר כבד בהרבה". 

ביקורת נשמעה גם מתוך הקואליציה של נתניהו, טלי גוטליב חברת מפלגתו צייצה: "אי תקיפת מתקני הגרעין של איראן תהיה בכיה לדורות.
אי תקיפת מאגרי הנפט באיראן היא טעות קשה. איראן שיתקה את מדינתנו בירי טילים לכל שטחי ישראל! פספסנו הזדמנות להחליש לשנים ארוכות את סיכויי איראן להפוך למעצמת גרעין".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״הפעולה של חיל האוויר באיראן הביאה לידי ביטוי יכולות מרשימות של צה״ל ומקצועיות גבוהה ביותר של טייסנו. אבל יחד עם ההצלחה הזו, אנחנו לא יכולים להתעלם מהמציאות הקשה ובכך שהאיראנים לא יעצרו כאן. הם ימשיכו במאמציהם להגיע לנשק גרעיני והם ימשיכו להעביר את הכספים ממכירת הנפט והגז לחיזבאללה, לח'ותים, למליציות השיעיות ולפרוקסים למיניהם". 

עוד הוסיף ליברמן: "לצערי, נראה כי במקום גביית מחיר אמיתי, ממשלת ישראל שוב מסתפקת בפעולות רהבה וביחסי ציבור. קניית שקט במקום הכרעה ברורה. הגיע הזמן לפעול בדרך שתשקף את עוצמתנו ולא רק תדבר עליה".

יו"ר הדמוקרטים, יאיר גולן תמך בתגובה שנבחרה: "הלחץ האמריקאי עבד, או שקול ההיגיון הצבאי פעל לשם שינוי, אבל כפי שהדברים נראים כרגע יש פוטנציאל גדול לכך שהתגובה הישראלית פגעה ביכולות הגנתיות והתקפיות של איראן, אך מבלי לגרור אותנו למלחמת התשה ודאית, שאינה בטווח האינטרסים הביטחוניים והלאומיים של ישראל.

"תגובה סוגרת" ולא "תגובה פותחת" זה מה שישראל צריכה, ואם כך יתקדמו הדברים, נוכל לחזור לדבר הכי חשוב שממשלת ישראל מסרבת לעסוק בו: עסקת שחרור חטופים".

מתחילת המלחמה, חברי הקואליציה נמנעו ברובם מלמסור תגובות על מבצעים ואירועים ביטחוניים במהלך השבת וככל הצפוי עם צאת השבת נדע לאן פניה של המערכת הפוליטית באשר לתקיפה מועדות - ביקורת או תמיכה. 

ישראל תקפה הלילה באיראן בשלושה גלים. בסביבות השעה 2:00 בלילה מטוסי חיל האוויר תקפו יעדים שונים באיראן. שם המבצע שנבחר - ״ימי תשובה״. לאחר כ-4 שעות מטוסינו חזרו בשלום לישראל והמצבע הסתיים בהצלחה. חיל האוויר יצא כאמור למבצע מורכב שכלל עשרות מטוסים - מטוסי קרב, מודיעין, תדלוק ומערך חילוץ. התקיפות בוצעו במרחק 1,600 קילומטרים. 

דובר צה"ל דניאל הגרי עדכן את התקשורת הזרה כי "ביצענו תקיפות ממוקדות ומדויקות לעבר מטרות צבאיות באיראן, וסיכלנו איומים מיידיים על מדינת ישראל", הגרי גם הזהיר את המשטר בטהרן וציין: "אם המשטר באיראן יעשה את הטעות ויפתח בסבב חדש של הסלמה, נהיה מחויבים להגיב".