מהומה פרצה בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו התחיל את נאומו בטקס הממלכתי לזיכרון נפגעי פעולות האיבה מהשבעה באוקטובר בהר הרצל בירושלים: "פשוט בושה של מדינה, אין לנו זכויות בכלום בשום דבר. אבא שלי נרצח אני הופקרתי". ראש הממשלה המתין על הדוכן בשקט ולא הגיב ובהמשך חזר לנאום. 

בטקס בהר הרצל נשאה דברים דקלה דנינו ממן, אימו של סמל ראם מאיר בטיטו ז"ל שנפל בשביעי באוקטובר: "ראם לא פחד, הוא יצא אל המשימה מתוך רצון לשמור על המדינה מתוך תחושה של שליחות, ראם הכיר את כל הקרבות של מדינת ישראל בעל פה. ידעתי שהדמעות שלו לא נובעות מחשש, הוא פשוט התרגש לדבר איתי, לדבר עם אמא. אני רוצה שתדעו שההגדרה של אמא לא נגמרת כשהילד הולך לעולמו. אני דואגת לראם וממשיכה לדאוג לו. אני הולכת בכל בוקר לבית העלמין ומקריאה לו תהילים וקצת פילוסופיה. הכל מסודר אצלו ממש כמו בבית. ראם לא פה אבל חבל הטבור עדיין לא השתחרר".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר באזכרה הממלכתית: "עדיין ניצבת בפנינו המשימה הקריטית, העליונה - להשיב בדחיפות את החטופות והחטופים שלנו מיד המרצחים. חיסולו של רב המרצחים סינוואר וצוררים נוספים; והלחימה המרשימה של צה"ל וכוחות הביטחון יצרו לנו חלון הזדמנויות שאסור לנו להחמיץ. עלינו לפעול בכל כוחנו – בכל כוחנו, ובכל דרך – בנחישות, ביצירתיות ובתעוזה, ולהביא לשובם של החטופות והחטופים הביתה. רבים מהנופלים ציינו את המשימה הזאת כשליחותם העליונה; רבים כל כך לחמו ולוחמים כשתמונות החטופים באפודיהם; רבים כל כך עדיין עושים זאת – בעורף וגם בחזית, ביבשה, באוויר ובים. קול דמי אחינו זועקים אלינו. הצלתם היא צו עליון ומחייב, שבלעדיו לא נהיה שלמים כעם וכמדינה".

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אנחנו בעיצומה של מלחמה קיומית ארוכה וקשה, מלחמה שגובה מאיתנו מחירים כואבים. כולנו נחושים להמשיך במאבק נגד מבקשי נפשנו ונמשיך לרדוף את המרצחים ושלוחיהם עד חורמה. ספגנו מהלומה קשה מנשוא אבל לא נשברנו. כאב עצום פקד אותנו אבל לא התפרקנו. השבנו מלחמה שערה וכך אנו עושים מאז ועד היום, כדברי מפקד אגוז אנו כותבים מחדש את ההיסטוריה. מלחמת שמד נכפתה עלינו ואנחנו משיבים לה מלחמת תקומה".

בהמשך התייחס למתקפה נגד איראן: "זוהי מלחמה קיומית - מלחמה של 7 חזיתות מול ציר הרשע בהובלת איראן. חיל האוויר תקף ברחבי איראן ופגענו קשות ביכולת ההגנה של איראן וביכולתה לייצר טילים, כל זה בא אחרי שבחודשים האחרונים פעלנו לפי תוכנית סדורה לקצץ את זרועות התמנון. התקיפה הייתה מדויקת ועוצמתית והשיגה את כל מטרותיה. על משטר זה להבין עיקרון פשוט - מי שפוגע בנו אנו פוגעים בו זה העיקרון שהנחה אותנו עד היום וזה העיקרון שינחה אותנו בהמשך הדרך".

גלנט בטקס הזיכרון על עסקת חטופים: "לא כל מטרה ניתן להשיג רק בפעולה צבאית. הכח אינו תכלית הכל. בבואנו לממש את חובתנו המוסרית והערכית- להשיב את החטופים לביתם, נדרש לפשרות כואבות. עלינו לעשות זאת למען מורשת צה"ל, ובשם האתוס היהודי והלאומי. זו אחריותנו- זו אחריותי כשר הביטחון, כמו להישגים המשמעותיים כך גם לכישלונות, למחירים הכבדים."

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה לא התעלם בנאומו משר הביטחון. הוא הודה לדרג המבצע ולא דיבר על הדרג המדיני".