ראש המוסד דוד ברנע, מנהל ה-CIA ביל ברנס וראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אל-תאני נפגשים היום (ראשון) בדוחה במטרה לקדם הסכם להפסקת אש ושחרור שבויים.

על פי דיווח בסעודיה חמאס מציע במסגרת השיחות "עסקה כוללת" שתביא לסיום מיידי של הלחימה, נסיגה ישראלית מרצועת עזה ושחרור כל החטופים בבת אחת, בתמורה למספר מוסכם של מחבלים. גורם בכיר בארגון מסר כי הם פתוחים להצעות אחרות מהמתווכים, אך מדגישים כי הפסקת המלחמה היא תנאי הכרחי לכל הסכם. 

לאחרונה הציעה מצרים הפסקת אש של שבועיים תמורת שחרור חמישה חטופים ישראלים, במהלכם ימשיכו המגעים על הפסקת אש כוללת ושחרור חטופים נוספים. גורמים בחמאס הדגישו כי הם דוחים הצעות קודמות של ישראל, כמו גירוש מנהיגי הארגון לחו"ל, ללא התחייבות להפסקת המלחמה ונסיגה.

גרשון בסקין, ששימש כמתווך בין ישראל לחמאס בעסקת שליט, שוחח מוקדם יותר החודש עם "מעריב" וטען כי נתניהו הוא שמונע את סיום המלחמה והשבת החטופים - חמאס מוכן להחזיר את כולם בתוך שלושה שבועות. עוד טען - "אף חייל ישראלי אחד לא צריך להישאר בעזה" וכן "אם חמאס ישלטו ברצועה ביום שאחרי - לא יכנס לשם שקל". 

״סיום המלחמה כעת בעזה, שתסיים גם את המלחמה בין ישראל לחיזבאללה, נמצא בידיי נתניהו. על הפרק יש הצעה אמיתית של חמאס לסיים את הכול תוך שלושה שבועות ולהחזיר את כל החטופים הישראלים", אמר.