רשות הרישוי הארצית במנהל התכנון, אישרה היום (שני) הוצאת היתר בנייה להקמת קיר ביטחון בסמוך למסילת הרכבת שדרות-אשקלון, שיאפשר את הפעלת הקו כבר בפברואר הקרוב. בעקבות המצב הביטחוני ומאז תחילת המלחמה, מסילת הרכבת בין שדרות לאשקלון מושבתת בעקבות איום ביטחוני. 

על מנת להפעיל את הקו מחדש, המהווה עורק תחבורתי חיוני לתושבי שדרות, נתיבות, ואופקים ויתר הסביבה, נדרש מיגון המסילה במקומות מסוים לאורך התוואי. בהתאם לניתוח שנעשה ע"י משרד הביטחון, הוחלט להקים קיר ביטחון בשני מקטעים ממערב למסילת הרכבת: מקטע ראשון יוקם מזרחית לקיבוץ ארז, באורך 300 מ' ובגובה 7 מ'; ומקטע שני יוקם מערבית לשכונת הבוסתנים בשדרות, באורך 165 מ' ובגובה 3 מ'.

תנועת ״עתיד לעוטף״ הגיבו על המהלך: "אנו מברכים על ההתקדמות והעלאת נושא פתיחת קו הרכבת של הנגב המערבי לסדר היום, אך חשוב להבהיר: קירות וחומות הם פתרון חלמאי השייך לקונספציה שלפני ה-7 באוקטובר. מיגון זה לא ביטחון, אלא אשליה שאינה מתמודדת עם האיומים האמיתיים על האזור".

"הקונצנזוס הרחב בנוגע לפתיחת קו הרכבת של הנגב המערבי מדגיש את חשיבותה כעורק תחבורה מרכזי ותומך בשיקום האזור. יחד עם זאת, אנו דורשים שקיפות מלאה בכל שלב. לא ייתכן שהפתרונות ימשיכו להגיע מלמעלה, ללא שיתוף אמיתי של ראשי הרשויות והתושבים, שהם אלו שחיים עם ההשלכות יום-יום", הבהירו.

"אם המיגון המוצע יוגדר באופן ברור כפתרון זמני בלבד, עם התחייבות לתאריך סופי להסרתו, אנו נברך על המוגמר. יחד עם זאת, אנו כאן כדי להזכיר שתקציבי תקומה חייבים להיות מושקעים בשיקום ובפיתוח ארוך טווח, שיחזקו את העוטף באמת ולא יחזירו אותנו לתפיסות עבר שלא הוכיחו את עצמן", הוסיפו לסיכום.