עוד הוסיף סמוטריץ': "ביום שבו יצטרך הטרקטור הראשון לשטח המסלול, גם הוא יפונה. אנחנו מרוויחים במינימום שלוש שנים לקידום מספר פתרונות שקיימים לטובת תושבי אילת. אם רה"מ יאמץ זאת, ניתן להעביר את החוק תוך 48 שעות. צריך החלטה מהותית של רה"מ".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני תהה בפתח הדיון: "לא הבנתי עד עכשיו, למה לא הפקיעו את הקרקע הזו בעבר? למה זה קרה רק בשכונות החלשות יותר בת"א? האם בעלי הקרקע חזקים מידי? דנו בסוגיה הזו פעמים רבות פה בכנסת והתריעו".
לדעתו של בועז, הירידה בתוצר תביא כמובן לקיטון בהכנסות ממסים של המדינה. הממונה לשעבר על התקציבים באוצר גם סבור שהנזק לכלכלת אילת יהיה גדול בהרבה מאובדן ההכנסות שהמדינה צפויה לקבל באופן חד־פעמי ממימוש החלופה לשדה דב הקיים. דוח בועז מתפרסם על רקע כל הנתונים שפורסמו על ידי האוצר ומנהל מקרקעי ישראל על הנזק מדחיית הסגירה. בין היתר, דובר על פיצוי חד־פעמי של 4 מיליארד שקל לבעלי הקרקעות, אובדן הכנסות המדינה ממכירת קרקעות בהיקף הנאמד ב־8 מיליארד שקל וירידה משמעותית במספר התחלות הבנייה. בית המשפט בהרצליה ידון היום בדרישת בעלי הקרקעות בגוש הגדול למנוע חקיקה המתגבשת בכנסת שעלולה לפגוע בזכויותיהם הקנייניות. בדיון היום יופיע גם נציג מטעם היועץ המשפטי לממשלה.