ילד בן חמש בלבד מאוהיו, ארה"ב, עבר הליך מורכב להסרת אוסף מסטיקים שנתקעו בבטנו, כך פורסם בשבוע שעבר ב-JEM Reports. הצעיר ששמו לא פורסם, בלע כ-40 מסטיקים לעוסים ללא סוכר, והגיע ביום שלמחרת לחדר המיון לאחר שסבל מהתכווצויות בבטנו ומשלשולים - וזאת הודות לחסימה שנגרמה לו במערכת העיכול.

הצוותים הרפואיים שבדקו את בן החמש, חיפשו בגופו "עצמים זרים ובלתי ניתנים לעיכול", וד"ר Chizite Iheonunekwu ממרפאת קליבלנד, גילה בבטנו של המטופל באמצעות אסופגוסקופ, מסה גדולה העשויה כולה מגומי לעיסה, ולאחר מכן קבע כי יש לבצע הסרה של הגוש החריג בגודלו, מאחר ולא יוכל להתעכל באופן טבעי.

40 מסטיקים חסמו את מערכת העיכול של הקטין (צילום: מתוך פייסבוק)
40 מסטיקים חסמו את מערכת העיכול של הקטין (צילום: מתוך פייסבוק)

הרופאים שלפו את אוסף המסטיקים מבטנו של הצעיר באמצעות שימוש במלקחיים וצינורית מתכת והחולה סבל מכאבי גרון עקב ההסרה החודרנית שבוצעה בו במטרה לחלץ את גוש הגומי. בסופו של דבר הוא שוחרר ללא השלכות ארוכות טווח, כך על פי הדיווחים.

בעוד שדעות לא פופולריות הזהירו כי מסטיק עלול להישאר בגופנו במשך שבע שנים, מומחים הפריכו את האמונה הרווחת. "אם בלעת חתיכת מסטיק, היא תצא החוצה לאחר כ-40 שעות", אמרה הדיאטנית בת' צ'רווני לקליבלנד קליניק בשנה שעברה. "מכיוון שגומי לעיסה אינו ניתן לעיכול, הוא יוצא שלם. אך אם תבלעו כמה מסטיקים, הדבר עלול לגרום לחסימת מעיים, אז לא מומלץ לעשות זאת".