כמעט חודשיים לאחר ביצוע הפשע המזעזע, קבע היום (שני) בית המשפט הפלילי בטנטה, מצרים, כי גבר נידון למוות בתלייה בגין הרשעתו בהריגת אשתו באמצעות דקירות. שעות ספורות לאחר חתונתם, סירבה הקורבן להישאר עם הבעל בביתו ולקיים עמו יחסים וזה החליט לנקום בה.

גזר הדין הגיע לאחר בחינת חוות דעתו של ה"מופתי" - פוסק מזרם האסלאם - בדבר הטלת עונש מוות על נאשם, מוחמד, כאשר בית המשפט קבע את הישיבה היום להכרעת הדין. ב-26 באפריל קיבלו שירותי הביטחון בנפת גרביה הודעה ממשפחתה של הקורבן, איה, כי היא נרצחה בתוך ביתה בכפר נאפיה שבמחוז גרביה - פחות מ-48 שעות לאחר החתונה.

סכין, אילוסטרציה (צילום: דובר צה''ל)
סכין, אילוסטרציה (צילום: דובר צה''ל)

כוחות הביטחון הגיעו לזירת האירוע ועצרו את הבעל שהודה בביצוע העבירה, וזאת משום שהקורבן סירבה לקיים עמו יחסי מין. הוא הסביר כיצד נטל סכין מטבח ודקר אותה מספר פעמים עד שמתה מפצעיה. בתום החקירות, הורתה התביעה להפנות את הנאשם למשפט פלילי כדי לקבל חוות דעת משפטית בנושא.

התביעה הציבורית המשיכה לחקור את האירוע, שכן היא הורתה על הארכת מעצרו של הנאשם עד לסיום החקירה. כמו כן התקבל הדו"ח הפורנזי על סיבות ואופן מותה של איה, ואושר כי היא נרצחה כתוצאה מדקירות סכין - מה שהביא את השופט לגזור על מוחמד גזר דין מוות.