מלחמת חרבות ברזל - היום ה-18: מאז יום שבת, ה-7 באוקטובר - יום החג בו נרצחו למעלה מ-1,400 בני אדם ונחטפו למעלה מ-200 מאזרחי ישראל כשביניהם, זקנים, נשים וילדים, חיל האוויר הישראלי תוקף ברצועת עזה. מטרות רבות, בהן מחסני נשק ומקומות מסתור של מחבלי חמאס מושמדות עד עפר ותושבי הרצועה - המהווים מגן אנושי עבור ארגוני הטרור - משלמים מחיר כבד.

זאת למרות קריאותיו של צה"ל לתושבי עזה לנוע דרומה למצרים, אך בינתיים, האו"ם הזהירו מפני אסון אדיר שיגיע במידה ו-2.2 מיליון תושבי הרצועה יתרכזו בחלקה הדרומי של עזה. עזתים רבים החלו לפרסם ברשתות החברתיות סרטונים של המתרחש בתוך הרצועה, תוך שהם מציגים את ממדי ההרס בעקבות הפצצות חיל האוויר הישראלי.

צפו בתיעוד:

הפצצה בשידור בחי ב"סקיי אל-ערבייה" (צילום :אל ערבייה)
תקיפה סמוך לבית חולים אל וופא ב-עזה (צילום :רשתות חברתיות)
שוק נוסריאת, הבוקר (שלישי) (צילום :רשתות חברתיות)

התיעודים הועלו לרשתות (בין היתר עלו גם בערוץ הטלגרם של 'אבו עלי אקספרס') וצברו עשרות אלפי צפיות ותגובות רבות של תושבים עזתיים. גולש אחד כתב: "כל לילה אנו בטוחים שזה הלילה עם התקיפות הקשות ביותר ומופתעים מחדש שהלילה הבא עוד יותר קשה". שני הגיב: "שכונת שג'אעיה (מזרח העיר עזה) נמחקה מעל המפה. לא נותר דבר. כל נוף ילדותי השתנה". שלישי הוסיף: "אני רוצה הפסקת אש ולצאת עם המשפחה מחוץ לרצועת עזה. אנחנו לא עומדים איתן - אנחנו נענשים על העמידה האיתנה. קרסנו".

בינתיים, בצה"ל מדווחים כי הם הגדילו את כמות התקיפות והכוונה היא להמשיך כך. דירה מבצעית הותקפה במרחק 30 מטר מבית ספר של אונר"א, והיה ניסיון להעצים זאת ולטעון שבית ספר הותקף. בנוגע למשאיות שנכנסו לעזה נאמר שהסיוע ההומניטארי נבדק בניצנה, אין דלק. בצבא מחזקים זאת ומנסים לספק כמה אוכל, מים ותרופות שצריך דרומית לרצועה.