אביה של לירי אלבג בת ה-18 מנחל עוז, שנחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס בבוקר ה-7 באוקטובר, מביע חשש שבתו עוברת התעללות מינית בשבי בעזה. לפי הדיווחים ב-Daily Mail הבריטי, חטופים ששוחררו והיו עם לירי נמנעו מלספר לאביה פרטים על מצבה.

האב, אלי אלבג, נפגש עם ראש ממשלת הממלכה המאוחדת רישי סונק ועם שר החוץ דיוויד קמרון, סיפר על הטלטלה שעוברת משפחתו כבר למעלה מ-100 ימים ואף הציג את תמונותיה לפני ואחרי החטיפה שפורסמו מוקדם יותר החודש. לפי מה שדווח ב-Daily Mail, מספר שבויות שהיו עם לירי שוחררו על ידי חמאס בעסקה, אך עד כה אין מידע נוסף בעניינה.

״שמענו שאין להם אוכל, אין להם מים, הם לא מתקלחים, הם ישנים על הרצפה, קר מאוד, 40 מטר מתחת לאדמה. והנושא הכי חשוב - הם נוגעים בהן", אמר אלבג ל-Daily Mail. "אנחנו יודעים שחלק מהבנות - מאוד קשה להגיד את זה - הותקפו מינית, ואנחנו חוששים מהסיבה שהם לא משחררים אותן".

לירי אלבג (צילום: צילום מסך)
לירי אלבג (צילום: צילום מסך)

אלבג שיתף אתמול את דאגתו בפגישה בהשתתפות ראש הממשלה ושר החוץ של בריטניה, כך לפי הדיווחים. הוא אמר כי משפחתו "שבורה" והוסיף כי חייהם התמוטטו. הוא שאל מדוע חמאס אינו משחרר נשים צעירות בגילים 18–30, ותהה מדוע השבויים המשוחררים נמנעים מלענות לשאלותיו הקשות על התעללות מינית.

ראש הממשלה סונק הבטיח להישאר בקשר עם קטאר - המתווכת העיקרית בסכסוך - כדי להשיב את השבויים. בינתיים, משפחות החטופים מפגינות מדי יום בכנסת וברחבי המדינה לשחרור יקיריהן, אך לפי הדיווחים, חמאס הודיע כי אין סיכוי לשחרור החטופים ללא נסיגת צה"ל מרצועת עזה.