סרטון שהופץ ברשתות החברתיות ביום שישי האחרון עורר סערה בכלא HMP Wandsworth שבלונדון. הסרטון, שצולם ככל הנראה על ידי אסיר באמצעות טלפון נייד, מתעד לכאורה יחסי מין בין סוהרת לאסיר בתוך תא בביתה סוהר.

בעקבות הפרסום, משטרת המטרופולין פתחה בחקירה מיידית. ביום שבת עצרה המשטרה את לינדה דה סוזה אבראו, בת 30, בחשד להתנהגות בלתי הולמת בתפקיד ציבורי. אבראו צפויה להופיע בבית המשפט באוקסברידג' ביום שני הקרוב.

הסרטון המדובר מציג לכאורה פעילות מינית בין חברת צוות הכלא לאסיר, כאשר ברקע נשמע קולו של האסיר המצלם האומר: "חבר'ה, עשינו היסטוריה". בנוסף, ניתן לראות בסרטון ערמות של בגדי אסירים על מיטת קומתיים ולשמוע את מכשיר הקשר של הסוהרת שהושאר על שולחן צדדי.

דובר שירות בתי הסוהר הבריטי הגיב לאירוע באומרו כי "שחיתות בקרב הצוות אינה נסבלת", והוסיף כי הסוהרת לשעבר המופיעה לכאורה בסרטון תיחקר. הוא ציין כי לא יהיה זה ראוי להגיב מעבר לכך בזמן שהחקירה מתנהלת.

אירוע זה מתרחש על רקע ביקורת קשה שהוטחה לאחרונה בכלא Wandsworth. בחודשים האחרונים הועבר הכלא לפעול תחת אמצעים מיוחדים בעקבות דו"ח ביקורתי חמור. הדו"ח, שנכתב על ידי המפקח הראשי של בתי הכלא צ'רלי טיילור, חשף תנאים קשים בכלא, כולל צפיפות יתר ושימוש נרחב בסמים בקרב האסירים. החקירה בנושא ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק בין משטרת המטרופולין למשרד המשפטים הבריטי.