גבר בן 68 עבר ניתוח מורכב לשחזור איבר מינו לאחר שימוש לא נכון באביזר מין. המקרה, שתואר לאחרונה בכתב העת Urology Case Reports, מדגיש את הסכנות הטמונות בשימוש לא זהיר באביזרי מין ואת החשיבות של טיפול מהיר במצבי חירום רפואיים.

האירוע החריג התרחש לאחר שהגבר ענד את הטבעת למשך 24 שעות רצופות ולא הצליח להסירה בעצמו. הדבר גרם לזרימת הדם לפין להיחסם ואיבר מינו הפך לשחור, סימן לנקרוזיס – מוות של רקמה כתוצאה מחוסר אספקת דם.

צוות רפואי מאוניברסיטת קליפורניה טיפל במקרה. תחילה ניסו הרופאים לסייע למטופל בדרכים שונות, אך כעבור שבועיים התברר כי מצבו החמיר משמעותית כשניתן היה להבחין כי הוא סובל מסימני נמק. בשלב זה, הוחלט כי יש לבצע התערבות כירורגית דחופה.

הניתוח כלל הסרה של קצה הפין שנפגע באופן בלתי הפיך, והשתלת עור מירכו של המטופל. לדברי הרופאים, זוהי הפעם הראשונה שבוצע שחזור מסוג זה. לאחר ההליך הניתוחי, דווח כי כ-85% מהשתל נקלט בהצלחה והמטופל הועבר למוסד שיקומי להמשך מעקב וטיפול.

טבעות פין, המשמשות להשהיית זקפה והעצמת תחושות מיניות, אינן בטוחות לשימוש ממושך. מומלץ להסירן לאחר 30 דקות לכל היותר. סימנים כמו כאב, נפיחות או קהות תחושה מחייבים הסרת הטבעת באופן מידי ופנייה לרופא. חשוב להקפיד על הוראות השימוש של אביזרי מין ולהיות ערים לסימני אזהרה.