רעידת אדמה בעוצמה 7.1 פקדה היום (חמישי) את מחוז מיאזקי שבדרום יפן. בעקבות רעידה נוספת שהתרחשה ביום רביעי בדרום טורקיה, פרסם פרנק הוגרביץ - הסיסמולוג ההולנדי השנוי במחלוקת - אזהרה מפני רעש אדמה חזק יותר שעלול לפקוד את טורקיה בקרוב.

החוקר, העומד בראש מכון המחקר SSGEOS העוסק בהשפעת גיאומטריה של גרמי שמיים על פעילות סיסמית, כתב בחשבונו ברשת החברתית "X" כי "ישנה אפשרות שרעידת אדמה חזקה יותר תתרחש בטווח הקצר" באזור אדנה שבדרום טורקיה. הוא אף ענה לשאלת עוקב לגבי מועד אפשרי ואמר כי "אוגוסט הוא חודש קריטי".

לפי דיווח רשמי של סוכנות החירום הטורקית (AFAD), רעידת האדמה התרחשה אתמול (רביעי) בבוקר בשעה 5:32 (שעון מקומי) באזור קוזאן שבדרום המדינה. עומק הרעש היה כ-7.6 ק"מ. ראש עיריית קוזאן, בהאדין אלפ ארסלאן קויולו, מסר כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים או נזק משמעותי.

כזכור, הוגרביץ עלה לכותרות במדינות רבות בעולם בעקבות רעידת האדמה הקטלנית שפקדה את טורקיה בפברואר 2023. אז, הוא זכה לתשומת לב רבה לאחר שטען כי חזה את האסון "שלושה ימים לפני שאירע". מאז, הוא נוהג לחזות רעידות אדמה קטנות וגדולות ומייחס אותן לתנועת כוכבי הלכת ו"גיאומטריה פלנטרית" כפי שהוא מכנה אותה.

לדבריו, תנועת כוכבי הלכת משפיעה על כדור הארץ וגורמת לפעילויות סיסמיות אך עם זאת, הקהילה המדעית דוחה את טענותיו ומתעקשת שאין קשר בין מיקומם של הכוכבים לבין רעידות אדמה. למרות הביקורות, הוגרביץ ממשיך לקדם את התאוריה שלו.