חיות מחמד משפחתיות סייעו לילדים להתנהל טוב יותר בתקופת הקורונה, כאשר הפחיתו באופן משמעותי את תחושות הבדידות והחרדה שלהם בזמן ששהו זמן רב בבתיהם. כך מצא סקר חדש שנערך על ידי חברת Mars Petcare, כאשר על פי ארגון יוניצף (UNICEF) הפועל למען ילדים ברחבי העולם, 332 מיליון ילדים שהו בשנה האחרונה בבידוד או בסגר כזה או אחר.

במסגרת זאת, שמונה מתוך עשרה הורים שהשתתפו בסקר טענו כי חיית המחמד המשפחתית שלהם עזרה לילדם להתמודד עם תחושת הבדידות בזמן הסגרים, כאשר יותר מ-3/4 מהם חשו כי האינטראקציות היומיומיות עם החתול או הכלב המשפחתי הפחיתו את המתח והחרדה שחוו ילדיהם. נוסף לכך, נמצא כי בעלי החיים עזרו לילדים להתמודד בצורה מיטבית עם חוויית הלמידה הווירטואלית ועם הביצועים האקדמיים הנדרשים, כאשר תשעה מכל עשרה הורים טענו כי ראו בבירור שיפור בפיתוח המיומנויות הרגשיות והחברתיות של ילדם, שכללו יותר אנרגיה ושיפור משמעותי בריכוז.

בתוך כך, זמן איכות רב יותר עם חיית המחמד לא העניק יתרונות לילדים בלבד, שכן רוב ההורים גרסו כי חיית המחמד שלהם הייתה אף רגועה יותר בתקופה מאתגרת זו. ד"ר פול סלון, וטרינר מוסמך ומנהל הקשרים המדעיים של רויאל קנין ישראל, סבור שגם בתקופת המתיחות הביטחונית וביטול הלימודים בעקבות המצב, חיות מחמד יכולות לעזור להפחתת המתח והחרדה בקרב ילדים. כמו כן, הטיפול בבעל החיים מעצים את הילד, נותן תחושה של אחריות ובהקשר הנוכחי – גם של ביטחון.