אחרי עשרות שנים בהן בכל רחבי העולם, ובכל סניף של מקדונלד'ס, אפשר היה למצוא את גלידת הסנדיי הפופולרית, כעת מגיעה בשורה קורעת לב. רק ביום שני האחרון פורסם על בחירתה של רשת המזון המהיר להיפרד מהקינוח האהוב, וכבר היום (רביעי) מתברר כי כבר לא תוכלו למצוא אותה בין שאר הגלידות בתפריט. 

בפוסט שהועלה לעמוד הפייסבוק של מקדונלד'ס ישראל, הרשת הצהירה כי התאריך האחרון ליהנות מסנדיי, אחרי 28 וחצי שנים בארץ, הוא היום - 8.2.22. "תודה לך סנדיי יקר, נזכור אותך. 8.2.22 תאריך אחרון להנות מסנדיי אחרי 28 וחצי שנים בישראל. #ביי_לפלסטיק"., נכתב בפוסט.

אתם בוודאי תוהים לעצמכם, למה שמקדונלד'ס תנקוט בצעד כל כך דרמטי ותרחיק אותנו מגלידת הסנדיי האהובה – אז התשובה היא בההאשטאג. החלטה של הרשת להפסיק את השימוש בפלסטיק בסניפיה, בניגוד ל"גלידת פיצוץ" וזו בגביע (הידועה בשם "שקל תשעים") - גלידת הסנדיי מוגשת בכוס פלסטיק.

הפוסט מהפייסבוק זכה ללמעלה מאלף תגובות של גולשים זועמים, שהתקשו להגיד ביי. "תגידו לי אתם נורמליים?? אין בעיה, ביי ביי לפלסטיק, אני תומכת מאוד, אבל למה להגזים??" כתבה אחת בתגובות ואחרת הוסיפה: "על הפנים איתכם".לקוחה נוספת התלוננה: "אתם נוראיים" ואחת אחרת קראה: "אני יוצאת להפגין. מי איתי?".

אז עד שנמצא לפתע את גלידת הסנדיי חוזרת לתפריט הרשת, ככל הנראה בכוס נייר או תחליף אקולוגי כזה או אחר. הנה המתכון של הגלידה האהובה שכולל ארבעה מרכיבים בלבד: 

מצרכים:
2 כוסות שוקולד צ'יפס
1 כפית חמאה
1 כפית תמצית וניל
345 מ"ל חלב מאודה/חלב מרוכז לא ממותק (מאחר שלא ניתן כמעט להשיג את זה בארץ, ניתן להשתמש בחלב רגיל או בשמנת לבישול 15% שומן. מי שרוצה להשקיע ולהכין חלב מאודה, התהליך פשוט: יש להרתיח 2.5 כוסות חלב רגיל 3% ולבשל אותו על אש נמוכה כשעה עד שהוא מצטמצם משמעותית ומתקבלת כמות של כוס אחת בלבד).

אופן ההכנה:
1. שימו סיר על אש בינונית ושפכו פנימה את החלב, הסוכר ושוקולד הצ'יפס שהכנתם מבעוד מועד. ערבבו שוב ושוב עד רתיחה. לאחר הרתיחה יש לכבות את האש ולהניח את הסיר בצד.

2. הוסיפו לתערובת את החמאה ותמצית הווניל וערבבו היטב.

3. הניחו לתערובת להתקרר למשך כ-30 דקות והוסיפו אותה לגלידת הוניל שקניתם/הכנתם.