חוקרים מאוניברסיטת תל חי ביקשו לבחון את כנותם של לקוחות במסעדה שמקבלים חשבון נמוך באופן בלתי סביר מזה שהזמינו. כדי להבטיח שהלקוחות אכן הבחינו בטעות בחשבון, 278 המשתתפים במחקר התבקשו להזמין שני פריטים בלבד (למשל קפה וסנדוויץ'), ובסוף הארוחה קיבלו לשולחנם חשבון שממנו רק פריט אחד הושמט, היקר יותר או היקר פחות.
הממצאים, שפורסמו בכתב העת Journal of Economic Psychology, חשפו כי יותר ממחצית מהמשתתפים לא דיווחו על השגיאה למלצר שלהם, ולמספר גורמים הייתה השפעה רבה על ההחלטה אם לדווח על הטעות. למשל, לקוחות שהפריט היקר יותר בחשבונם הושמט דיווחו על הטעות בתדירות גבוהה פי שניים מלקוחות שמחשבונם הושמט הפריט הזול. על פי החוקרים, הדבר מחזק את התיאוריה שאנשים יכולים לסבול רמה נמוכה של חוסר יושר בעת קבלת החלטות מוסריות.
לקוחות חוזרים במסעדה דיווחו על הטעות בחשבון בתדירות גבוהה הרבה יותר מלקוחות חד־פעמיים, ולקוחות ששילמו בכרטיס אשראי היו בסבירות גבוהה ב־20% להתריע על השגיאה מאשר אלה ששילמו במזומן. זאת, ככל הנראה משום שתשלום בכרטיס אשראי מצריך מפגש חוזר עם המלצר, שעלול לשים לב לטעות ולהביך את הלקוח.