רופאים גילו שיש סיבה מדעית לכך שגברים שוהים ארוכות בבית השימוש. יכול להיות שהם חווים תופעה שנקראת “poo-phoria”.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מבחינה מדעית, הוא הסביר שצואה גדולה מספיק, מרחיבה את המעי ואת פי הטבעת כך שהיא נוגעת בעצב הוואגוס והפעולה יכולה להרגיש כמו אורגזמה. בסרטון שהועלה ל-TikTok, ד"ר קארן רג'אן הגיב לגולשת שכתבה שלנשים לוקח פחות מחמש דקות בשירותים מכיוון שהצואה לא נוגעת בנקודת הג'י שלהן.  ד"ר רג'אן הסביר: "הערמונית, המכונה לעתים קרובות כנקודת הג'י הגברית, היא בלוטה שנמצאת ממש מאחורי פי הטבעת. כך שתנועת מעיים גדולה במיוחד עשויה לעורר את הבלוטה הזו ולגרום לתופעה שנקראת poo-phoria".

ד"ר רג'אן מסביר על התופעה (צילום: טיקטוק)

מומחים כבר טענו בעבר שישנם אנשים שיכולים לקבל אורגזמה בזמן שהם בשירותים. ד"ר דבי הרבניק, מדענית מחקר מאוניברסיטת אינדיאנה, אמרה בעבר כי איברי המין הם פלאיים, קסומים ומסתוריים. "נראה שאורגזמות הנגרמות על ידי עשיית צרכים, נפוצות יותר מאשר אורגזמות מפיפי, אבל שני הסוגים קורים, אמרה. "עצב האגן – שהוא מסלול אורגזמי אחד, מתחבר לא רק לנרתיק ולצוואר הרחם, אלא גם לרקטום ולשלפוחית השתן".

ד"ר אניש שת, אמר שה-poo-phoria הזו שאנשים מרגישים, נובעת מירידה בזרימת הדם: "ההשפעה של זה היא ירידה בקצב הלב ובלחץ הדם, דבר שמפחית את זרימת הדם למוח", אמר. עוד הוסיף כי "ה-poo-phoria היא תופעה בטוחה יחסית, אבל יכולה להפוך לממכרת עבור חלקם מהחווים".