ולדימיר פוטין ידוע בקשיחותו, קור הרוח והרצינות האופיינית לו. בכל הנוגע למלחמה בין רוסיה לאוקראינה, נראה שהעריץ בן ה-69 שולט ביד רמה בצבא שלו, שתוקף באכזריות את המדינה השכנה. ועם זאת, כשחיפשנו את הפינה החמה בליבו של פוטין, גילינו שהוא דווקא חובב גדול של חיות המחמד הפרוותיות  הולכות עם ארבע – כן נו, כלבים. 

על פי הדיווח של אתר החדשות Daily Star, כבר שוולדימיר פוטין נבחר לראשונה לשלטון, אי שם בשנת 2000, הוא הגיע אל בית הנשיא יחד עם שני פודלים קטנטנים. לצערו של השליט הרוסי, הוא נאלץ להיפרד משני הכלבים לאחר שהתגרש מאשתו לשעבר, לודמילה, ואיבד את המשמורת עליהם. 

פוטין חובב כלבים (צילום: Getty images)
פוטין חובב כלבים (צילום: Getty images)

הכלב שהחזיק הכי הרבה זמן בבעלותו של פוטין היא לברדור שחור בשם קוני, שהיה לצידו בין השנים 1999 עד 2014, והוא אפילו תועד איתו במספר פגישות חשובות. כיום הנשיא מחזיק בארבעה כלבים – שלושה כלבי רועים וכלב אקיטה יפני בשם יומי, שלכל הדעות נבחר ככלב האהוב עליו. 

יומי הגיע אל פוטין בשנת 2012 כמתנה מיוחדת עבורו, שניתנה כסימן הערכה על עזרתה של רוסיה בניהול משבר האסון הגרעיני בפוקושימה ב-2011. באופן אירוני, האקיטה ידועים ככלבים קשוחים ולא ידידותיים, מהסוג הדוחה אנשים חדשים אך חומל לאלו שמכיר היטב. ובדיוק כמו פוטין, כלבי האקיטה הם בדרך כלל טריטוריאליים המגנים על רכושם בקנאות. 

הגזע גם ידוע כ"לא סובלני לערבוב בין זני כלבים", מה ששוב מעורר השוואה להשקפתו של פוטין בנוגע לזוגות חד-מיניים. מה נאמר? שני החברים פשוט מושלמים זה לזה.