כשעוברים לבית חדש, לא תמיד יודעים מה ההיסטוריה של הנכס. בפעם האחרונה שכתבנו על ממצא משונה שאיתרו דיירים חדשים בדירת מגורים, היו אלו כלים מלוכלכים שהוסתרו מתחת לרצפת חדר. אבל החוויה הזו מעט שונה ממה שעברה הדיירת הזו כשגילתה כספת ישנה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מוקדם יותר השנה, משתמשת המדיה החברתית TikTok, יצרה חשבון שלם כדי לתעד את נסיונה לפרוץ לכספת המסתורית שמצאה בבית אליו עברה. לפני שקיבלה את המפתחות לנכס, היתה לה תחושה שדבר מה מסתתדר בחלק האחורי של האח. היא גייסה את אביה לעזרה בהסרת שכבות העץ שכיסו את החזית. 

הצליחו לפרוץ את הכספת המסתורית (צילום: טיקטוק)

בסרטון ויראלי שצבר למעלה מ-70 מיליון צפיות, כתבה הצעירה: "מצאתי כספת ביום הראשון בבית החדש שלי". נראה כי הדיירת החדשה היא לא הראשונה שניסתה לפרוץ אליה, שכן באופן מוזר, כבר היו שלושה חורים קטנים בעצים שהסתירו את דלת הברזל.

אביה של הצעירה, הגיע מצויד ב"מצלמת ריגול", ולמרות זאת, לא הצליחו לפתוח את הכספת. בסרטון המשך, הסבירה הבת שהבית נבנה בשנות ה-50 וכשקנתה אותו, לא ידעה מי היה חי שם בעבר ומה עומד מאחורי ההיסטוריה של הדירה. לאחר שבדקה בגוגל, היא הצליחה לאתר את הדגם המדויק של הכספת. 

עיתון משנת 1850 (צילום: צילום מסך טיקטוק)
עיתון משנת 1850 (צילום: צילום מסך טיקטוק)

האישה הזמינה מומחה שהצליח לפרוץ אותה ופתח את הדלת. כשהתעמקו בתכולת הכספת, גילתה האישה וחבריה שהיו נוכחים בחדר, מטבע ליום השנה ה-50 של מלחמת העולם השניה. יתרה מכך, הכספת הכילה גם מספר אבני חן וקלפי משחק. אבל הפרט ממנו התרשמו ביותר, היה עיתון משנת 1850 שנשמר במצב מצוין. הטיקטוקרית טענה: "אם העיתון הזה הוא באמת משנת 1850 ובמצב כל כך טוב, אולי הוא שווה משהו".