צ'ילה: דג דמוי נחש באורך של יותר מחמישה מטרים, נתפס על ידי דייגים מנמל העיר אריקה (Arica), צפון צ'ילה. אזרחים המתגוררים באזור, נהרו אל המזח בזמן שהדייגים הניפו את הדג הכסוף במנוף מתוך המים.

סרטון שפורסם ב-TikTok הציג את דג המושט הארוך והמרשים הידוע בשם "הרינג המלכותי". לאורך השנים התקבעה אמונה תפלה בקרב קהילות דייגים לפיה בעל החיים מביא מזל רע. זאת לאחר שלפי אגדה אורבנית, בשנת 2011 ראו ביפן עשרות דגי מושט, זמן קצר לפני רעידת האדמה הקטלנית בסנדאי והאסון הגרעיני בפוקושימה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

דג מושט באורך של כחמישה מטרים נמשה מהמים (צילום: מתוק טיקטוק)

הסרטון צבר יותר מ-10 מיליון לייקים אך גם העלה חששות מצד המקומיים שתהו האם הוא מבשר על רעידת אדמה שצפויה בעתיד הקרוב. גולש אחד כתב: "דג מדהים אבל מפחיד מאוד". שני הגיב: "דגים מסוג זה חיים במעמקים. אומרים שכשהם מתחילים לעלות לפני הים, זה מעיד על כך שהלוחות הטקטוניים בתנועה". אחר הוסיף ושאל: "מדוע משו אותו מהמים? היו צריכים להשאיר אותו בים".

דגי המושט חיים במים עמוקים והם צפים מעלה רק כשהם חולים, גוססים או מתרבים. הם בעלי גוף כסוף, סנפיר גב אדום גדול ושני סנפירי חזה קטנים יותר. כעת, הרשויות מנסות לברר מה גרם ליצור הימי לעלות מעל לקרקעית הים והאם יש סיבה לדאגה.