עשרות גברים רוסים שאמורים להתגייס למלחמה נגד אוקראינה, נישאו לבנות זוגם בחתונה המונית שיצאה לדרך בשבוע שעבר. צילומים מהטקס בסנט פטרסבורג שברוסיה, הציגו זוגות שעמדו בתור כדי להחליף נדרים כחלק מחתונה "במסלול מהיר".

כ-43 זוגות נישאו בקבוצות של עשרה במהלך הטקס הייחודי. הכלות נראו עומדות בתור בלבוד פשוט אך מחויט, אוחזות בזרי פרחים תוך שילוב זרועות עם בני הזוג, שהיו לבושים במדי הצבא שלהם. כל זוג קיבל את ההזדמנות לומר את הנדרים בנפרד, רגע לפני שהחליפו טבעות ונישקו זה את זו.

הזוגות הטריים נרשמו כנשואים במשרד הפנים של ססטרורצק, כך דיווחה רשת השידור הרוסית SCTV.ru. חייל אחד תועד יוצא למלחמה זמן קצר לאחר הטקס, כשהסגנית המקומית של משרד הפנים אמרה לו ברוסית: "תן לי ללחוץ את ידך ולומר לך תודה. לא ברחת ולא פחדת. הניצחון יהיה שלנו".

המקרה אירע לאחר שבמוסקבה הציעו לזרז את בקשותיהם של חיילים להינשא בזריזות כחלק מ"מקרים חריגים", שכן לפי החוק הרוסי, זוגות לא יכולים להתחתן אלא אם הוגשה בקשה כחודש מראש. הטלוויזיה המקומית טענה כי זירוז התהליך לקראת יציאת הגברים ללחימה "טובה למורל" ו"יוצרת תחושת יציבות". אחד מהחתנים הטריים אמר: "כשאחזור מהמלחמה, נחגוג כמו שצריך". 

זוג שנישא במסגרת המסלול המהיר (צילום: מתוך יוטיוב)
זוג שנישא במסגרת המסלול המהיר (צילום: מתוך יוטיוב)

אך עם זאת, מבקרים רבים טענו ש"ההליך המואץ", נועד כדי להבטיח פיצוי לנשים במקרה שבן זוגן ימות בחזית מלחמת רוסיה-אוקרינה.