אישה בשנות ה-30 לחייה מהעיר דבלין, אירלנד, נפטרה לאחר ניתוח בריאטרי לטיפול בהשמנה. ההליך כולל התערבות כירורגית במערכת העיכול שמטרתה להוביל לירידה במשקל. משפחתה השוהה בטורקיה כעת, פועלת להטסת גופתה למדינתה.

לפי ה-Independent.ie, המשפחה מקבלת סיוע קונסולרי ממשרד החוץ של אירלנד. המחלקה אישרה כי מספר בני אדם מתו השנה לאחר שנסעו לטורקיה לצורך טיפולים רפואיים וקוסמטיים, אך לא חשפה מספר מדויק, כך דיווח ה-Dublin Live. מה-DFA נמסר ל-The Mirror: "המחלקה מודעת לכך שחלק מהמטופלים שהגיעו לקבל טיפול בטורקיה, חוו סיבוכים במהלך הניתוח כשחלקם אף מתו בעקבות ההליכים הרפואיים". בנוסף, ה-DFA הזהיר את הפונים לטיפול מסוג זה ויידע אותם על הסיכונים הכרוכים בכך מראש.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

משרד החוץ של המדינה חשף לאחרונה כי 20 בריטים מתו במהלך טיול רפואי בטורקיה מאז ינואר 2019. במקביל, מנתחים בריטיים חשפו את המספר ההולך וגדל של חולים שהגיעו למרפאתם לאחר שעברו ניתוח לטיפול בהשמנה בטורקיה. לטענתם, בכנס רפואי דיווחו על מספר בעיות במטופלים שחזרו מטורקיה עם סיבוכים, בעיות חמורות היכולות לגרום לדימומים פנימיים, בקע וזיהומים הדורשים ניתוחי חירום".

רשימת ההמתנה לניתוח בריאטרי להורדה במשקל, יכולה להביא להמתנה של עד חמש שנים, בעוד שניתוח פרטי בבריטניה עולה כ-15 אלף דולר. לשם ההשוואה, אנשים הנאבקים לרדת במשקל, מזמינים תור לניתוח של קיצור קיבה ומעקפים תמורת 4,000 דולר בלבד בבתי חולים בטורקיה, מחיר הכולל טיסה ומלון וללא כל המתנה.

ניתוח, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)
ניתוח, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

שתי משפחות שבורות לב, סיפרו על כך שיקיריהן טסו למדינה המוסלמית בתקווה להרזות אך מעולם לא חזרו, והזהירו: "זה לא שווה את זה".