אישה בשנות ה-70 לחייה, נדבקה בקורונה ואושפזה בבית החולים כשלצידה חולה נוספת, בת 79. אחרי שמכונת ההנשמה שלה הפריעה לה לישון בלילה, היא ניתקה אותה מהחשמל וכתוצאה מכך היא התקשתה לנשום ואיבדה את חייה.

חאטון ס' בת ה-73, אושפזה בבית חולים בגרמניה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה כששהתה בחופשה במדינת הולדתה, טורקיה. מאחר והיא סובלת ממחלות רקע ומבעיות לב, היא טופלה באמצעות מספר תרופות והתקשתה לישון בלילה כשהשותפה שלה לחדר הייתה מחוברת למכונת הנשמה "מרעישה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי החשד, ס' ניסתה לישון בלילה אך לא הצליחה מאחר והרעשים שהשמיעה מכונת ההנשמה של שכנתה, הילאל ק', הפריעו לה. לטענתה "הרעש שהמכונה עשתה היה מעצבן" והיא החליטה לכבות אותה. לאחר מספר שניות, אחות גרמנייה נכנסה לחדרן של שתי המטופלות, הפעילה את מכונת ההנשמה והעירה לבת ה-73. לאחר מספר דקות - כיבתה שוב המטופלת את מכונת ההנשמה וק' מתה כתוצאה ממחסור בחמצן.

ס' נעצרה בחשד לניסיון הריגה, ולטענת בנה בן ה-41 "היא כלל לא התכוונה להזיק". עוד הוא הוסיף כי היא פעלה מתוך "ייאוש" והסביר כי קול מכשיר ההנשמה החזיק את אמו ערה כל הלילה. הוא סיפר: "אימא שלי לא הצליחה לעצום עין בגלל שמכשיר החמצן של השכנה שלה לחדר עשה רעש כל כך חזק, ממש כמו טרקטור. היא הייתה מותשת ועמוסה בתרופות אבל לא רצתה לפגוע בה. אמי עבדה כמטפלת למעלה מ-30 שנה, גידלה חמישה ילדים ומעולם לא פגעה באיש. כעת היא בכלא כאישה זקנה ושברירית עם מחלות לב. אני מפחד שהיא תמות שם, אני באמת לא מבין למה היא עשתה את זה".

אושפז עם דופק לא סדיר ומהיר באופן חריג, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
אושפז עם דופק לא סדיר ומהיר באופן חריג, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

ס' נעצרה ב-30 בנובמבר בגין ניסיון הריגה. ק' אושפזה עם דופק לא סדיר ומהיר באופן חריג. מצבה התדרדר במהירות והיא הלכה לעולמה בעקבות מעשיה. בנה הוסיף: "אימא שלי לא יודעת לקרוא ולכתוב, היא מבינה רק טורקית. איך היא הייתה אמורה להבין את מה שהאחות הגרמניה אמרה לה?". הוא הביע את התנצלותו בפני משפחתה של ק' כשאמר: "אני רוצה לבקש סליחה על כל הסבל שהביאה אמי על משפחתה של בת ה-79. היא מתחרטת מאוד ומבקשת סליחה".