לא פעם שמענו על אנשים שנעדרו, בגלל שנרצחו, נהרגו או עזבו לטובת מאהבת או מאהב. אישה שנעלמה לפני יותר משלושה עשורים, נמצאה בבית אבות כשהיא במצב לא סביר מאחר והיא סבלה מדמנציה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פטריסיה קופטה, נעלמה לפתע מביתה שבעיר פיטסבורג, פנסילבניה, ארה"ב, כשהייתה בת 52. בעלה בוב, סיפר כיצד חזר הביתה אחרי יום עבודה אי שם בשנת 1992, ולא מצא אותה מאז. מקרה היעלמותה של קופטה לא פוענח במשך השנים, ובסופו של דבר המשטרה המקומית דיווחה כי היא כבר לא בין החיים. באופן מפתיע, אותרה לאחרונה הנעדרת כשהיא בחיים בפורטו ריקו בגיל 83 - 31 שנים אחרי שנעלמה. אחותה של קופטה, גלוריה, אמרה לתקשורת המקומית: "אני לא מאמינה שמצאנו אותה. אנחנו בהלם מוחלט. היינו בטוחים שהיא מתה כל השנים ולא ציפינו לפגוש אותה שוב".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

האישה הועברה לבית אבות בשנת 1999, לאחר שסיפרה לצוות המוסד כי היא הגיעה לפורטו ריקו מאירופה על ספינת תענוגות, כך מסר מפקד המשטרה, בריאן קולהפ ל-CBS פיטסבורג. הוא הסביר כי קופטה נמצאה משוטטת ברחובות לפני שנכנסה לבית האבות וסירבה לדבר על חייה הפרטיים. אך עובדת סקרנית, שהבינה כי היא סובלת מדמנציה, יצרה קשר עם האינטרפול והחלה למסור פרטים שגילתה במהלך השנים על עברה.

אחרי תשעה חודשים של חקירות האינטרפול ובדיקת DNA, התבררה זהותה האמיתית של קופטה. בעלה בוב, הסביר כי חשד שאשתו נסעה לפורטו ריקו, מאחר והיא סבלה מבעיות נפשיות ו"תמיד דיברה על כך שהיא נוסעת לשם כדי ליהנות ממזג האוויר החם". הוא הסביר: "חזרתי הביתה ערב אחד והיא פשוט נעלמה. אף אחד לא ידע היכן היא מאז. ככה, במשך 31 שנים סבלתי. שילמתי לא מעט כסף על מודעות 'נעדר' בעיתון אך כלום לא עזר".

גלוריה, אחותה של הנעדרת, הסבירה כי היא מצפה לבקר את קופטה בבית האבות בו היא מתגוררת כעת, אחרי התקופה הקשה שעברה המשפחה. "זה היה קשה לכולנו, לאימא שלי שעוד הייתה בחיים כשנעלמה, ולאחות הנוספת שלנו. כאב לנו כל כך לדעת שהיא מתה ועכשיו אני מקווה שאוכל לראות אותה".