אישה שזה עתה הגיעה לארה"ב מקונגו שבאפריקה, ביקרה בבית חולים מקומי לאחר שסבלה מהתכווצויות בבטן, מהפרעות בעיכול ומתחושת "גרגור" במעיים לאחר אכילה כבר זמן מה. הרופאים, שהמליצו למטופלת על בדיקת CT, גילו כי "ליתופדיון", המכונה גם "אבן עוברית" - עובר מת בן תשע שנים - חוסם את בטנה התחתונה ומפעיל לחץ על המעי.

היא נדרשה להיכנס לניתוח בדחיפות אך לא הסכימה, לאחר שלטענתה "מדובר בתוצאה של כישוף שהוטל עליה בטנזניה". לדבריה, תשע שנים קודם לכן היא ידעה כי היא בהריון, וכששהתה במחנה פליטים, היא חשה ברע ופנתה לחובשים מקומיים אשר האשימו אותה ב"מעשים רעים", נטילת סמים ובהרג העובר. המקרה הותיר את האישה ההריונית מבועתת מאנשי מקצוע רפואיים, עד כדי כך שהיא סירבה מאז לכל טיפול. נטען כי היא אמרה לצוותים הרפואיים שטיפלו בה בארה"ב כי היא "לא מפחדת מהמוות" בזמן שסירבה לניתוח.

הריון, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)
הריון, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)

ביום חמישי (ה-9 במרץ), דווח כי המטופלת מתה בעקבות תת תזונה. נמצא כי העובר שנותר בבטנה זה תשע שנים, מנע מהמעיים שלה לבצע את הפעולות הנדרשות, לרבות ספיגת רכיבים חיוניים. לטענת הרופאים שטיפלו בה בעבר, מקרה המוות של האישה הגיע בעקבות "חוסר אמון רפואי" תוך שהם קוראים לשירותי הבריאות בעולם "לטפל כראוי בפליטים שזה עתה יושבו מחדש".

עיתון של האגודה המלכותית לרפואה משנת 1996, מצא שרק 290 מקרים של "ליתופדיון" תועדו אי פעם.