בני זוג מצפון הארץ - סבא וסבתא לארבעה נכדים - נקלעו לעימות ומצויים על סף גירושין אחרי 38 שנות נישואים ואחרי שהביאו שני ילדים לעולם. שני בני הזוג עובדים ומשתכרים יחד שכר שנתי בן 7 ספרות ונחשבים בקהילה בה הם מתגוררים כ"זוג מושלם". אבל העושר לא בהכרח הסב אושר בתוך התא המשפחתי.

במקרה שלפנינו, אותו מגוללת האישה בפני עורכי הדין שרין ואורן סולן, מסתבר כי המחלוקת היא סביב שמרטפות לילדיו של בנם הבכור. לפני מספר חודשים ואחרי שלא יצאו יחד לחו"ל מאז התפשטות נגיף הקורונה, החליטו לחדש את מסורת הנסיעות במסע בן חמישה ימים לדובאי בפסח האחרון. "סיכמנו לטעום את המדינה הזו ואם נאהב, נחזור לנפוש שם", סיפרה האישה. בעלה, לדבריה, אפילו התלהב מהרעיון, אבל ימים ספורים לפני הנסיעה, התברר כי בנו חייב לצאת לחו"ל ואשתו הרופאה חייבת להיות בחדר הניתוח באותו השבוע לאירוע מורכב - ואין מי שישמור על הנכדים. הסיפור הזה נראה לאישה הזוי והיא שוחחה עם בנה.

ביטל את החופשה לדובאי (צילום: אינג אימג')
ביטל את החופשה לדובאי (צילום: אינג אימג')

הבן מיהר להרגיע ואישר בפניה כי הבעיה נפתרה ואין צורך לשמור על הנכדים באותו שבוע, שכן אשתו השתחררה מהחובה שיש לה במקום העבודה. למרות זאת, טענה האישה בעלה ביטל את הנסיעה בניגוד לדעתה ובנימוק הקלוש כי הוא מעדיף לעשות בייביסיטר לנכדים מאשר להיזרק באיזה מלון בדובאי. "הייתי המומה, התעמתי אתו והסברתי לו שהביטול הזה מעיד יותר מהכל שהזוגיות שלנו במשבר". 

עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)
עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)

לדבריה: "הוא הגיב ב'אל תבלבלי את המוח'. עוד יהיה לנו זמן לנסוע. אני מעדיף להיום עם הנכדים". האישה פנתה לעו"ד סולן וביקשה ממנה לפתוח בהליכי גירושין. "אני חושבת שהגענו לנקודה שממנה אין חזרה". בני הזוג נשלחו כמקובל במקרים כאלה ליישוב סכסוך כאשר עוה"ד סולן סבורה כי במקרה הזה יש סיכוי שכן מדובר בסכסוך נקודתי.