קרע משפחתי עמוק נחשף בבית המשפט העליון בלונדון, כאשר צוואה קרועה של קארי קיטס המנוחה הציתה מאבק משפטי בין קרוביה. קיטס, שהייתה בעלת אתר קרוואנים מצליח, הותירה אחריה הון של 800,000 ליש"ט (כ-4 מיליון שקלים), אך החלטתה לקרוע את צוואתה האחרונה לפני מותה, העמידה את משפחתה במצב של עימות חריף.

במרכז הסכסוך עומדת השאלה האם מעשה קריעת הצוואה היה תקף מבחינה משפטית. על פי חוק ויקטוריאני משנת 1837, אדם רשאי לבטל את צוואתו על ידי קריעתה, בכפוף להנחיות מסוימות. קיטס קרעה שלושה רבעים מהצוואה בעצמה, כשהיא שוכבת על ערש דווי בבית החולים בסולסברי, והחלק הנותר נקרע בהוראתה על ידי עורכת דינה, הוון ווב.

סכסוך ירושה (צילום: Shutterstock)
סכסוך ירושה (צילום: Shutterstock)

ג'וזפין אוקלי, אחותה הצעירה של קיטס, טוענת כי אחותה ידעה בדיוק מה היא עושה כשביטלה את הצוואה. לטענתה, המעשה נבע מכעסה של קיטס על בני הדודים שהציעו להעבירה לבית אבות. מנגד, בני הדודים, בהובלת דיוויד קרו, טוענים כי קיטס לא הייתה כשירה מנטלית לבטל את הצוואה, וכי היא מעולם לא התכוונה להוריש את רכושה לאחותה.

המקרה מסתבך עוד יותר לאור טענות בני הדודים כי קיטס לא רצתה שאחותה תירש דבר בשל אירועים היסטוריים במשפחה, טענות שהוכחשו נחרצות על ידי אוקלי. עורכת הדין ווב, שהייתה נוכחת בזמן קריעת הצוואה, העידה כי קיטס הייתה צלולה ומודעת להחלטותיה.

השופט ג'ון לינווד צפוי לתת את הכרעתו במקרה בהמשך. החלטתו תקבע לא רק את גורל הירושה המשמעותית, אלא גם תשפיע על פרשנות החוק בנוגע לביטול צוואות בנסיבות דומות.

לאן הירושה תלך? (צילום: envato)
לאן הירושה תלך? (צילום: envato)