אלינה-אביה שבצוב, צופה של חדשות 12, הגישה תביעה קטנה נגד הערוץ בעקבות שידור צילום גופתו של יחיא סינוואר ללא טשטוש או צנזורה. שבצוב דורשת פיצוי בסך כ-38 אלף שקלים בשל עוגמת הנפש שנגרמה לה.

חדשות 12 (צילום: חדשות 12)
חדשות 12 (צילום: חדשות 12)

"ב-17/10 בשעות הצהריים סביב השעה 16:00 ישבתי עם משפחתי המורחבת, מתוכם 3 ילדות בגילאי 3,10,12", כתבה שבצוב בתביעה שהגישה לבית-המשפט לתביעות קטנות בת"א.

"הטלוויזיה הייתה דלוקה ברקע על חדשות ערוץ 12. לפתע, החלו לשדר תמונות נוראיות ללא אזהרת צפייה, ללא צנזורה, וללא הודעה מוקדמת על התמונות ההולכות לבוא. קשה לי לפרט מה ראיתי. כל מי שנכח באותו רגע בחדר נחשף למראות הקשים כולל הילדים הקטנות. התקופה האחרונה מקשה עליי מאוד, ואני משתדלת לשמור על נפשי".

המבנה בו חוסל סינוואר (צילום: פלד ארבלי)
המבנה בו חוסל סינוואר (צילום: פלד ארבלי)

"כאחת שאיבדה המון חברים במסיבת הנובה ב-7/10 ושירתה בצו 8 162 יום ב'מלחמת חרבות ברזל', כאשר אני יושבת עם משפחתי ב-16:00 בצהריים ביום חג אינני מצפה להיחשף למראות הנוראיים האלה", ממשיך כתב התביעה, "אני כותבת את מכתב זה יום למחרת, ב-18/10 בשעה 6:24, ועד שעה זאת, לא הצלחתי להרדם. התמונות והמראות הקשים באים לי בפלשבקים. אני חווה עוגמת נפש קשה".

ביום חיסולו של סינוואר, שנהרג לאחר שנורה בראשו, חדשות 12 שידרו שוב ושוב את תמונת גופתו של מנהיג חמאס, ללא כל טשטוש או צנזורה. זאת לעומת ערוצי חדשות אחרים שניסו לטשטש את הגופה או לפחות את אזור הירייה.

התובעת גם צירפה לכתב התביעה שלה צילומי מסך של גופת סינוואר כפי שהוצג בחדשות 12, התמונה המקורית ללא טשטוש או צנזורה. בנוסף לתמונה, צירפה גם מכתב שכתבה לרופא המשפחה שלה, בו היא מבקשת מרשם לכדורי הרעה בעקבות הזעזוע שחוותה לאחר שראתה את תמונת הגופה. טרם הוגש כתב הגנה.

יחיא סינוואר לפני מותו (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
יחיא סינוואר לפני מותו (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')