בשנה שעברה נחשפה בפרו תגלית מסתורית: "מומיות" בעלות מראה אנושי עם שלוש אצבעות, ששלושתן כונו "חייזרים". לאחרונה, בדיקה של אחת המומיות הללו העלתה ממצא מפתיע - טביעות האצבע שלה אינן דומות לאלו של בני אדם.

חוקר עב"מים טוען: "התגלו שלוש ישויות חדשות שאינן אנושיות"

ג'ושוע מקדואל, תובע לשעבר מקולורדו וסנגור בהווה, בדק את אחת הגופות המכונה "מריה" יחד עם שלושה מומחים רפואיים-משפטיים מארה"ב. לדבריו, הם גילו כי טביעות האצבע על של המומיה היו בקווים ישרים לחלוטין, ללא הלולאות והפיתולים האופייניים לטביעות אצבע אנושיות.

"אלה לא היו  טביעות אצבע אנושיות כמו שאנו מכירים", אמר מקדואל. "לא ראינו שום לולאות או פיתולים על טביעות האצבעות או על בהונות הרגליים". המומיות, כאמור, נחשפו על ידי העיתונאי וחוקר העב"מים המקסיקני חיימה מאוסן, שהציג את ממצאיו בפני הקונגרס המקסיקני. מקדואל וצוותו נסעו לפרו באפריל האחרון כדי לחקור את הגופות מקרוב.

למרות הממצאים המפתיעים, מקדואל מזהיר כי עדיין מוקדם להסיק מסקנות לגבי מקורן של המומיות. הוא מציע כי ייתכן שהטביעות הייחודיות קשורות לאופן שימור העור של המומיה.

חשוב לציין כי השלטונות בפרו טוענים כי מדובר ב"בובות" העשויות מחומרים שונים, כולל עצמות אדם וחיות. עם זאת, צוות חוקרים מקסיקני טען כי 30% מה-DNA של המומיות אינו אנושי.

מקדואל קורא לביצוע בדיקות DNA מקיפות ותיארוך פחמן מדויק יותר כדי לפענח את התעלומה. "הבדיקות המוקדמות שלנו הובילו למסקנה שיש צורך בחקירה נוספת", הוא מסכם. התגלית המסתורית ממשיכה לעורר עניין ודיון בקהילה המדעית ובציבור הרחב, כאשר השאלה לגבי מקורן האמיתי של "מומיות החייזרים" נותרת פתוחה.