ביום שישי האחרון, תושבי דנוור בקולורדו, ארה"ב, דיווחו על תופעה מוזרה בשמי העיר: בלון לבן גדול שריחף בגובה רב. הדיווחים הגיעו לערוץ החדשות המקומי KDVR, שמיהר לחקור את המקרה.

לאחר בדיקה, התברר כי מדובר בבלון מחקר של חברת World View Enterprises, המתמחה בטכנולוגיות חלל. פיל ווקן, סגן נשיא לשיווק ותקשורת בחברה, הסביר: "זוהי מערכת מתקדמת המאפשרת טיסה וניווט בסטרטוספירה למשך תקופות ארוכות". הבלון, המכונה Stratollite, נושא ציוד מחקר עבור נאס"א ומרחף בגובה של כ-22 ק"מ, הרבה מעל נתיבי הטיסה המסחריים, כך לפי The Hill.

מטרת השיגור, שהתבצע בצפון אריזונה בשבת שעברה, היא לחקור את קרינת השמש בסטרטוספירה. למרות ההסבר הרשמי, חלק מהתושבים נותרו ספקנים. כמה מהם הזכירו את פרשת בלוני הריגול הסינים משנת 2023, בעוד אחרים העלו השערות על מעורבות חוץ-ארצית.

המטאורולוג כריס ביאנקי ניסה להרגיע את הרוחות באמצעות הודעה ברשתות החברתיות: "הבלון מעל אזור דנוור אינו - אני חוזר, אינו - קשור לחייזרים". אולם, תגובות הגולשים הראו כי רבים מעדיפים להאמין בהסברים אלטרנטיביים.

למרות הספקנות, חשוב לציין כי מחקר מדעי באמצעות בלונים הוא שיטה מקובלת ויעילה לאיסוף נתונים על האטמוספירה העליונה. עם זאת, נראה כי האירוע בדנוור ממחיש את הסקרנות והדמיון שתופעות שמיים בלתי מוסברות ממשיכות לעורר בקרב הציבור.