מחקר חדש שפורסם ב-International Journal of Clinical and Health Psychology מצא כי ביצוע סוג מסוים של פעילות גופנית במשך פחות מעשר דקות ביום יכול לעזור לגברים להחזיק מעמד זמן רב יותר במיטה, עם תוצאות תוך שבועיים בלבד.

אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT) - משטר אימון המתחלף בין התפרצויות קצרות של פעילות גופנית אינטנסיבית לתקופות של התאוששות בעצימות נמוכה יותר - ידוע בשורה ארוכה של יתרונות, כולל שיפור בריאות הלב, כלי הדם והמטבוליזם. ועכשיו מסתבר שהם ככל הנראה משפרים את חיי המין.

שפיכה מוקדמת - לא לנצח, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
שפיכה מוקדמת - לא לנצח, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

שפיכה מוקדמת היא הפרעה בתפקוד המיני שבה גבר פולט לפני או זמן קצר לאחר החדירה, או עם גירוי מינימלי. הדבר מוביל לעתים קרובות לתסכול וחוסר שביעות רצון ביחסים מיניים ומשפיע על ההערכה העצמית ועל הבריאות הנפשית.

למרות היותה אחת ההפרעות בתפקוד המיני הנפוצות ביותר ממנה גברים סובלים כיום, הסיבה עדיין לא ידועה. בדרך כלל מטפלים בה באמצעות טיפולים התנהגותיים או תרופות, שיכולים להיות לא יעילים או לכלול תופעות לוואי לא רצויות.

סקס, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
סקס, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

אבל לפי המחקר החדש, רק שבע דקות של אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה ביום יכולות לעזור, לאחר 12 ימים. החוקרים מאוניברסיטת מזרח סין גייסו 76 גברים בגילאי 18 עד 34 עם בת זוג קבועה. הגברים שובצו לאחת משלוש קבוצות - אחת תרגלה HIIT, שנייה ביצעה תרגילי נשימה איטיים והקבוצה השלישית ביצעה תרגילי נשימה רגילים.

בסופו של דבר, הממצאים חשפו כי תסמינים של שפיכה מוקדמת פחתו עבור אלו שנכנסו לחדר הכושר והתמקדו בתרגילי נשימה רגילים. החוקרים הסבירו שבמהלך אימוני HIIT, אנשים צריכים לשים לב הן לאופן התנועה והביצועים של גופם והן לוויסות הנשימה.

"לאחר תרגול חוזר, היכולת שלהם לווסת את תשומת הלב לתחושות הגוף הפנימיות והחיצוניות עשויה להשתפר", דבר שנראה כי עוזר לגברים לשלוט בשפיכה, כך לפי הניו יורק פוסט.