מקרה מטריד התרחש ברוסיה, כאשר שני סטודנטים נשלחו למאסר בעקבות אירוע שבו נטען כי נראו עירומים ליד חלון דירה. למרות חקירה שנמשכה קרוב לשנה והעלתה כי חלק מהפרטים שמסרו הילדים שנחשפו למקרה לא היו מדויקים, השניים נידונו לעונש מאסר של עשר וחצי שנים.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית ברוסיה, האירוע התרחש כאשר אחד הסטודנטים הגיע לדירת חבריו כדי להתקלח, לאחר שטען כי המים החמים בדירתו השכורה נגמרו. בנסיבות שאינן ברורות לחלוטין, השניים מצאו את עצמם מקיימים יחסי מין ליד החלון, כאשר ילדים בגן סמוך לכאורה צפו בהם.

בית משפט, אילוסטרציה (צילום: pexels)
בית משפט, אילוסטרציה (צילום: pexels)

אחד הילדים סיפר על המקרה לאמו, אשר התקשרה למשטרה. הסטודנטים נעצרו, ולאחר חקירה ממושכת, נשלחו לכלא. התברר כי אחד מהם נידון לחמש שנות מאסר, והשני לחמש שנים וחמישה חודשים. הם הורשעו לפי סעיף 135, חלק 2 של החוק הפלילי הרוסי, המתייחס ל"מעשים מגונים שבוצעו נגד שני אנשים או יותר".

עם זאת, הזוג הכחיש בעקביות כל מעורבות במעשה מגונה, וטען כי לא היה להם כל מגע או תקשורת עם ילדי ההורה שהתלונן. באופן מפתיע, החקירה העלתה כי לא ניתן היה לראות מה מתרחש בחלון הדירה בקומה השנייה ממגרש המשחקים, שכן הוא לא היה ממוקם מול החלון אלא בצדו.

בית משפט (צילום: אינג'אימג')
בית משפט (צילום: אינג'אימג')

למרות הספקות שעלו, הסטודנטים לא שוחררו. במהלך המשפט, הם לא הודו באשמה ודרשו זיכוי מלא. אפילו חלק מהורי הילדים העידו להגנתם. למרות זאת, בסופו של דבר, הם הורשעו.

השניים כבר נמצאים במעצר מאז 2022, אך לא ברור אם תקופה זו תקוזז מעונשם הארוך. המקרה מעלה שאלות רבות לגבי הליך המשפט ומערכת הצדק במקרה זה.