סקס הוא חלק חשוב ממערכות יחסים רומנטיות, אך לעתים יכול להיות מסובך. מומחים חושפים את הטעויות הנפוצות שעלולות לפגוע במצב הרוח ואפילו בזוגיות כולה, ומציעים דרכים לתיקון.

התעלמות מהצרכים והגבולות של בני הזוג

קייטי פלורס, מאמנת מערכות יחסים, הסבירה ל-New York Post: "כשמתעלמים מהצרכים או הגבולות של אחד מבני הזוג, האינטימיות הופכת לחד-צדדית. זה עלול להוביל לניתוק רגשי". הפתרון: תקשורת פתוחה והתחשבות הדדית.

אל תתעלמו מהצרכים של בן/בת הזוג במיטה (צילום: אינג'אימג')
אל תתעלמו מהצרכים של בן/בת הזוג במיטה (צילום: אינג'אימג')

אנאבל נייט, מומחית למין ומערכות יחסים, הוסיפה: "אנוכיות במיטה עלולה לפגוע באינטימיות". לדוגמה, דילוג על משחק מקדים יכול להפוך את החוויה לפחות מהנה עבור שני הצדדים.

להכריח את הצד השני לעשות מעשים לא רצויים

סינדי גאלופ, מייסדת אתר MakeLoveNotPorn, מזהירה מפני התעקשות על פעילויות מיניות שבן/בת הזוג אינם מעוניינים בהן. היא ציינה שזה קורה בדרך כלל עם גברים שמציקים לנשים לגבי מין אנאלי. "גברים רוצים מין אנאלי, אבל אתה לא יכול לקיים יחסי מין אנאליים כאשר הפרטנר/ית שלך לא בעניין", אמרה גאלופ. "במיוחד כשהם מתעקשים ש'כל השאר עושים את זה' או שולח לבן/בת הזוג סרטוני פורנו".

במקום זאת, היא ממליצה להתמקד בהנאה ההדדית: "ככל שתיצרו חוויות טובות יותר יחד, כך תהיו פתוחים יותר לחקור דברים חדשים", אמרה ל-New York Post.

אל תכריחו את הצד השני לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות (צילום: אינג'אימג')
אל תכריחו את הצד השני לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות (צילום: אינג'אימג')

להאמין שיש "דרך נכונה" לקיים יחסי מין

נייט הדגישה: "אין דרך 'נכונה' לקיים יחסי מין". היא הזכירה שלא כדאי להשוות את חיי המין שלכם לאלו של אחרים, ושאיכות חשובה יותר מכמות.

לסיכום, המפתח לחיי מין בריאים ומספקים הוא תקשורת פתוחה, התחשבות הדדית, והתמקדות בהנאה משותפת. זכרו שכל זוג ייחודי, וחשוב למצוא את מה שעובד עבורכם.