חתולה בריטית בשם רוזי, אשר נחשבה לחתולה המבוגרת ביותר בעולם, מתה בגיל 33 - שווה ערך ל-152 שנים אצל בני אדם - כך על פי התקשורת הבריטית.

רוזי נולדה בשנת 1991, וב-1 ביוני חגגה את יום הולדתה ה-33. למרות גילה המופלג, מעמדה כחתולה המבוגרת בעולם לא היה רשמי, שכן נציגי ספר השיאים של גינס עודדו את בעליה בשנת 2023 להגיש בקשה לתואר רשמי עבור חיית המחמד שלה, אך היא לא עשתה זאת.

התואר הרשמי שייך לחתולה בת 28 בשם פלסי, אף היא מאנגליה. העיתון "The Mirror" ציטט את ליילה, שאימצה את רוזי כשהייתה גורה, שאמרה: "אני מתגעגעת אליה כל כך. היא לא הרגישה טוב לאחרונה והשבוע היא נכנסה הביתה, שכבה ומתה. יש לנו כל כך הרבה זיכרונות טובים ואני שמחה שבילנו זמן ביחד".

רוזי אהבה לאכול ולישון, ובשנותיה האחרונות לעתים קרובות היא ישנה בחלון של בעליה, ליילה. ארגון להצלת בעלי חיים פנה לליילה בשנות ה-90 כאשר רוזי הייתה גורה ונזקקה לבית חדש לאחר שאחד מבני המשפחה שאימצה אותה התברר כאלרגי לחתולים. ליילה האלמנה, קיבלה את רוזי לביתה בזרועות פתוחות והיא חיה איתה כחברה במשפחה מאז ומעולם.

נכון להיום, פאף מאוסטין מטקסס מחזיק בשיא בהיותו החתול המבוגר ביותר שחי אי פעם. הוא נולד ב-3 באוגוסט 1967, שרד עד ל-6 באוגוסט 2005 ומי עד גיל 38 שנים ו-3 ימים.