מחקר חדש מצא כי כדורי באולינג מכילים כמות עצומה של חיידקים. המחקר נערך על ידי היוטיובר @howdirtyis, אשר לקח דגימות באמצעות מקל מהחלק החיצוני והפנימי של כדור באולינג. לאחר מכן, הוא הניח את הספוגים בצלחות פטרי והמתין מספר ימים עד שהחיידקים יגדלו.

תוצאות המחקר היו מזעזעות. כמות החיידקים שגדלה על הספוגים מהחלק החיצוני של הכדור הייתה גבוהה מאוד, אך כמות החיידקים שגדלה על הספוגים מחורי האחיזה בכדור הייתה גבוהה אף יותר.

@howdirtyis How dirty are the finger holes in a bowling ball? #onthisday #science #germ #sciencebiatch #gross #nasty #howdirtyis #dirty #interesting #bacteria #sciencetok #cool #fyp #clean #foryou #micro #curious #サイエンス #科学 #実験 #バクテリア #funfact #facts #fact #germs #interestingfact #interestingfacts #amazingfact #amazingfacts #amazing #randomfacts #randomfact #randomfactsforyou #factstime #dailyfact #funfacts #factoftheday #funfactoftheday #bio #biology #biomed #lab #labwork #cleantok#laboratorio #biologia #microbiologia #scitok #ScienceTok #scienceismagic #scienceiscool #sciencefair #foreigngerms #germsquad #mygerms #viral #bacterial #bacterialcontamination #petriedish #実験 #面白い #面白い動画 #viral #viralvideo #viraltiktok #trending #trendingvideo #trendingtiktok #세균 #stem #stem #stemfeed #STEMfeed #longervideos #과학 #과학실험 #실험 #박테리아 #웃긴영상 #재미있는영상#scienceexperiment #scienceexperiments #experiment #learnontiktoktogether ♬ Dance You Outta My Head - Cat Janice

המשתמשים ברשתות החברתיות הגיבו בהלם ובזעזוע לתוצאות המחקר. רבים מהם ציינו כי הם אף פעם לא חשבו על כך שכדורי באולינג יכולים להיות כל כך מזוהמים, ורבים מהם הודו כי הם הפסיקו לשחק במשחק האהוב לאחר שראו את המחקר. עם זאת, היו גם כמה אנשים שלא היו מודאגים מהתוצאות.

"איך הם מעזים להגיש אוכל במקום כזה?!" תהה אחד הגולשים. אחר הוסיף: "תמיד רואים אנשים אוכלים חטיפים ולא שוטפים ידיים לפני שהם נוגעים בכדור". רבים הודו כי לא חשבו על ההשלכות ההיגייניות של השימוש בכדורים משותפים. "אנחנו כבר לא הולכים לבאולינג", כתב גולש אחד, ואחר הוסיף: "זו הסיבה העיקרית לכך שאני לא אוהב את הספורט הזה".

כדור באולינג, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
כדור באולינג, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

עם זאת, היו גם קולות אחרים. חלק מהגולשים ניסו להמעיט בחשיבות הממצאים, בטענה שחיידקים הם חלק בלתי נפרד מהחיים. "מה שחשוב זה איזה סוג של חיידקים", כתב אחד המגיבים. "והחיידקים האלה נראים די רגילים". אחר הוסיף בהומור: "בגלל זה שיחקתי בחול בילדות, כדי לחזק את המערכת החיסונית".