אם אי פעם נכנסתם לשירותי מטוס והבחנתם בשקית פולי קפה או שאריות קפה על מדף, כפי שתיאר משתמש אחד ברשת החברתית Reddit, הסיבה אינה טריוויאלית.

במקום זאת, בעולם שבו מקרים של שלשול בלתי נשלט עלולים לגרום להפרעות בטיסה, שקיות הקפה הן כלי סודי ויעיל של צוות הדיילים להתמודד עם ריחות לא נעימים במטוס, והכל תוך עמידה בתקנות הבדיקה הביטחונית.

כך הדיילים מנטרלים את ריח הקקי במטוס (צילום: אינג'אימג')
כך הדיילים מנטרלים את ריח הקקי במטוס (צילום: אינג'אימג')

"קפה מכיל חנקן המסייע לנטרל במהירות ובבטיחות ריחות באוויר", מסבירה חברת הקלייה אל דוראדו קפה רוסטרס ל-ניו יורק פוסט. "למעשה, הוא יכול לספוח גם ריחות אחרים בסביבה".

במקרים קיצוניים של ריחות חזקים מאוד בשירותים, הדיילות אף מכינות קפה חזק במיוחד כדי להפחית את העוצמה. טקטיקה זו נוסתה בהצלחה בחברת התעופה הנורווגית, כפי שדווח בעבר בניו יורק פוסט.

שירותים במטוס, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
שירותים במטוס, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

בבלוג "ViewFromTheWing", קורא אחד שיתף חוויה דומה, אך מחוץ לשירותים. נוסע שהביא אתו אוכל ריחני במיוחד נאלץ להתמודד עם התערבות של דיילת, ש"ריסקה שקית קפה, הניחה אותה מעל הפח העליון והציבה אותה ישירות מעל ראשו".

בפורום Reddit, עובד לשעבר בחברת תעופה אישר כי שיטה זו משמשת גם במקרים של נוסעים שסובלים מריח גוף חזק. אז אם תראו שקיות קפה תלויות בכל מקום, זה סימן שמישהו במטוס אחראי לריח לא נעים במיוחד.