חברת Bandai Namco, המפתחת של הצעצוע הפופולרי, דיווחה כי מכירות הטאמאגוצ'י ברחבי העולם הוכפלו בין השנים 2022 ל-2023. הביקוש הגובר הוביל את החברה לפתוח חנות פיזית ראשונה שלה בבריטניה השנה, כך על פי ה-BBC.

הטאמאגוצ'י, שהופיע לראשונה בשנת 1996, חווה התחדשות משמעותית מאז השקתו. המכשיר המיניאטורי, שבו משתמשים כדי לגדל יצור וירטואלי, מציע כיום אפשרויות חדשות כגון שיתוף מצבים עם חברים, משחקים דרך Wi-Fi והורדת פריטים שונים.

"הטאמאגוצ'י הוא משחק של ניהול משאבים, טיפול וטיפוח של בעל חיים וירטואלי, וזה רגש אנושי בסיסי שלא נעלם לעולם", אמרה ליז גראמפ, סגנית נשיא ניהול המותג ב-Bandai America, ל-BBC. "אני חושבת שלילדים שגדלו רק עם אייפונים וטאבלטים, זה ירגיש ייחודי, אבל המשחקיות עדיין תיראה מוכרת מאוד", הוסיפה.

נוסטלגיה היא גורם משמעותי בחזרתו של הטאמאגוצ'י. מעריצים רבים של הצעצוע המקורי מתגאים בו ברשתות החברתיות. "קיבלתי את הטאמאגוצ'י הראשון שלי כשהייתי בבית ספר יסודי", אמרה אמה, המוכרת כ-Emmalution ביוטיוב. "התחלתי לאסוף אותם, מתוך סקרנות לדעת מה החמצתי בזמן שגדלתי", הוסיפה.

למה הטאמאגוצ'י כל כך אהוב? הטיפול בטאמאגוצ'י נחשב לפעילות מהנה ומרגיעה, שמאפשרת לנו להתחבר למשהו קטן וטוב. מעבר לכך, הטאמאגוצ'י מלמד אותנו על אחריות ועל החשיבות של טיפול ביצור חי, גם אם הוא וירטואלי. בנוסף, מדובר בצעצוע נייד זעיר שאפשר לקחת לכל מקום.

לסיכום, הטאמאגוצ'י הוא לא רק צעצוע, אלא חוויה. הוא מזכיר לנו את החשיבות של הקשרים, של האחריות ושל ההנאה מהדברים הקטנים בחיים. חזרתו היא תזכורת לכך שלפעמים הדברים הפשוטים הם היפים ביותר.